Nytt mixerbord

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Nytt mixerbord

Inlägg av Nicke Löfgren »

Fick hem en liten leksak idag. Yamaha LS9 16/32 :lol:

Tänkte köpa en case! Hur skulle ni vilja ha den? Bara mixern i eller något annat.

Jag tänkte så här, en topp matat case och under bordet typ en 4he plats för 16kanal preamp. Å på baksidan multidon.
Allt detta står i en case. Alltså case i casen.

Har ni några roliga/bra ideer?

Björn Smith
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: sön 09 nov 2003, 01:00
Ort: ålandsbåtens bar

Inlägg av Björn Smith »


Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Ja typ så!

fast jag vill ha en case i casen, så när jag plockar fram den så ser man en snygg filtklädd "möbel"

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Kommer inte den att bli lite väl tung tror du? Jag tycker att den stora fördelen med LS9 är storleken och vikten. Om du ska bygga en tung och stor case med mikpreampar i så känns det lika bra att köpa en M7CL direkt...

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Johannes Tegern skrev:Kommer inte den att bli lite väl tung tror du? Jag tycker att den stora fördelen med LS9 är storleken och vikten. Om du ska bygga en tung och stor case med mikpreampar i så känns det lika bra att köpa en M7CL direkt...
'

BYGGA!! Köpa skrev jag

Hööö :? , nu talar vi om 2st preamps extra och en "rack" som är 88-160mm högre samt 19" bred? Vad kan en sådan väga?!??! M7CL väger 45kg å priset går väl inte att jämnföra

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Var det en 16 eller 32a du köpte? Jag uppfattade det som att det var en 32a..?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

En 16

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Missförstånd... Men får du in 16 kanaler Mikpreampar? Kör du digitala instickskort då eller?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Ett MY16-AE kort har jag beställt

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 742
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Jag är helt inne på din linje Nicke. Att släpa runt på 32ch mixplats på 19" är bland det finaste som finns. Du får ju in Casen i Personbil om så krävs.
Har gjort en liknande lösning till våran 01v96. Mata in en 1he Cd-spelare oxå så är saken biff!
Tacka gud för att han uppfann säckakärran!
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

jag har mina 19" mixrar (01v96 och XRM) i 12 och 14 enheters holmbergcase:ar på hjul med mixrarna längst upp. Visst, tar lite mer plats än en vanlig case men för mig är det värt det för tidsvinsten att ha hela mixplatsen på hjul med preamps och kontaktpaneler samt att slippa leta bord eller huvar att ställa dem på. Postar bilder när jag tagit några.

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Så, nu har jag plåtat mina mixrar. Jag gillar 19"-lösningar skarpt.

Bild
Den här tog ett tag att komma fram till, provade med preampsen fram och paneler bak för inkoppling, men det blev otroligt mkt smidigare att ha dem ovanför mixern. Nu fattas bara en CD-spelare och kanske nån grafisk eq...

Bild
Väldigt snygg panel som jag tyvärr inte kan ta credit då det är pelle meyer som gjort den. slängde dit några silverfärgade burkar som jag hade liggande.. hrrm.. ifall man skulle vilja köra FOH på den.

Bild
inte helt vanligt lutande 19" mixercase som nån bytte till sig för en flygoverall.
Senast redigerad av 3 Anton Stjärnbrandt, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

ser tungt ut att dra på.

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Eric Hising »

Varför bara vanliga blankplåtar och inte draglådor där du kan förvara "bra att ha saker" istället för att bara dra runt på massa "dead space"?

Mvh /E

Anders Häggblom
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 13:46

Inlägg av Anders Häggblom »

Jag kan ha fel (det brukar hända rätt ofta...) men det ser ut som att du använder Crestbordets inbyggda split för att splitta signalen till monitor/FOH. Och om jag inte ser helt fel så har du en stagebox som är fast monterad i monitor racket samt en panel med XLR utgångar från spliten. Blir det då så att:

Mikrofonerna kopplas in i monitorrackets stagebox och FOH-multikabelns stagebox kopplas in med XLR piska från monitorrackets kontaktpanel?

Verkar jobbigt. Det finns utmärkta multidon att köpa...

/Anders

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Nicke: Ptja, inte så farligt. Fördelen är att slippa lyfta casen(vilket skulle va ännu tyngre), som man skulle va tvungen att göra om den inte va på hjul.

Eric: Det sitter en låda längst ner i 01v96 caset, den är stor nog för att rymma lite smått å gott. Har jag fler lådor kommer jag ju inte ihåg i vilken jag lagt prylarna :) Får väl se va för annat roligt jag stoppar dit istället för blankplåtar.

Anders: Du har helt rätt. Frågan är bara när jag ska komma mig för att sätta multidon på piskorna. Nästan så man skulle multipinna alla multis och mixplatser då när man liks är igång och det är frågan om jag ids :)

/ Anton

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Eric Hising »

Anton: Om jag var du skulle jag sätta på LK-don omgående. Gör man det inte på en gång blir det lätt så att det blir liggande och aldrig görs...
Det är i alla fall vad jag har som erfarenhet.

PS. Man kan märka lådorna så att man vet vad det är i dem... DS.

/E

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster