Rengöring av pioneer 500? Hur gör man?

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
ljudljus.se
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 05 aug 2004, 01:00
Kontakt:

Rengöring av pioneer 500? Hur gör man?

Inlägg av ljudljus.se »

Hej! Jag har 2 pioneer 500 som knapparna är väldigt tröga på. Kan de bli bättre om man plocka isär det och rengör det? Det är trolitvis gammal öl och sånt imellan...
Men vågar man plocka isär spelana om man inte är så jätte bra på det som är i spelarna? / Tobbe www.ljudljus.se

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Rengöring av pioneer 500? Hur gör man?

Inlägg av Hasse Queisser »

ljudljus.se skrev:Hej! Jag har 2 pioneer 500 som knapparna är väldigt tröga på. Kan de bli bättre om man plocka isär det och rengör det? Det är trolitvis gammal öl och sånt imellan...
Men vågar man plocka isär spelana om man inte är så jätte bra på det som är i spelarna? / Tobbe www.ljudljus.se
Om du inte ska gräva djupare i spelaren än att rengöra knappsatserna så är det ingen fara alls. Pioneer är väldigt lätta att ta isär och sätta ihop för att komma åt att rengöra just knappsatserna.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

djdiff
Rookie
Rookie
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 15 maj 2004, 01:00
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av djdiff »

Nån som har ngn koll på hur eq-pottarna är fästa rent elektriskt sett? En polares eq-pottar började glappa men funkade bra när vi skruvade åt den mekaniska infästningen. Är de inte fastlödda alltså?

Edit: då åsyftandes DJM-500 som jag först trodde det handlade om :oops:

//DjDiff

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

djdiff skrev:Nån som har ngn koll på hur eq-pottarna är fästa rent elektriskt sett? En polares eq-pottar började glappa men funkade bra när vi skruvade åt den mekaniska infästningen. Är de inte fastlödda alltså?

Edit: då åsyftandes DJM-500 som jag först trodde det handlade om :oops:

//DjDiff
jodå, dom är lödda direkt på kortet.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster