Era reflektioner ang. CDJ800 och S3000!?

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
sma
Rookie
Rookie

Inlägg av sma »

Christian Markborn skrev:Jag har kört på någon Denon som sitter på Hotellet men var inte alls nöjd men dom jämfört med Pioneer inte lika snabb acess etc Samt. att det fanns lite föör månag knappar som någon tidigare påpekade att de kanske är lite för avancerade.

Till Pioneer kan jag säga att CDJ-1000 är skön och bra men lite klumpig i dess format vilket medför något mer jobb bakom decks'sen. 800'an däremot är helskön men den som tagit mig med mest storm är cdj-200 uppföljaren till cdj-100 den har inte dne töntiga scratch funktionen som inte alls borde finnas på cd spelare eftersom det inte funkar bra. Istället har man sllängt in en suverän mp3 läsare och ett bra meny/mapp system för detta och alla bra effekter /jet, zip, wha/ som finns på 100 spelaren.

Kontentan är väl mest att Pioneer spöar Denon i prisläge samt. användavänlighet och att cdj-200 är ett bättre val för allaround dj'n än 800. Sen har cdj-200 också 500'ans funktion med olje-dämpning vilket är sjutk bra för skakande dj bås hehe.
Visst är CDJ 200 en bra spelare, smidigt oxå med mp3 läsningen.
dock får du kanske lyfta blicken om 800 spelarens "vinylmode", använder verkligen inte den för scratch utan som ett ypperligt verktyg för injustering vid mixande..
Förstår inte heller vad du menar med att scratchfunktionen inte funkar bra på en CD spelare...

Det jag har sett 1000 spelaren scratchas med gör fan ingen besviken :D
Med 800mkll får du dessutom mp3 läsningen...
vill man åt effekterna på CDj 200 - ja det är ju som bekant en smaksak

En smaksak är ju även frågan om Denon vs Pioneer, där är jag dock benägen att hålla med Mighty om CDJ 1000, har man uthyrningsverksamhet snäppet över uthyrning till "bedroom turntabalist" så tror jag att Pioneer faktiskt ger bättre avkastning då de efterfrågas oftast, på samma sätt som en Technics 1200 kanske inte är den bästa spelaren men däremot i princip den enda som efterfrågas...
/SMA

Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.

Inlägg av Magnus Johansson »

sma skrev:Visst är CDJ 200 en bra spelare, smidigt oxå med mp3 läsningen.
dock får du kanske lyfta blicken om 800 spelarens "vinylmode", använder verkligen inte den för scratch utan som ett ypperligt verktyg för injustering vid mixande..
Förstår inte heller vad du menar med att scratchfunktionen inte funkar bra på en CD spelare...

Det jag har sett 1000 spelaren scratchas med gör fan ingen besviken :D
Med 800mkll får du dessutom mp3 läsningen...
vill man åt effekterna på CDj 200 - ja det är ju som bekant en smaksak
Pioneer CDJ1000 mkIII som släpptes i samband med SMC förra veckan har även den MP3-stöd. I övrigt var det några fler förbättringar gentemot mkII, varav jag tror nya displayer var det mest märkbara. Både displayen med siffror och låtinfo och den "snurrande" displayen i mitten av jogg-hjulet har förbättrats. Den senare har även lyfts upp så den kommer lite närmare ytan på spelaren.

Tyvärr var jag själv inte med på SMC, utan detta är bara hörsägen från mina kollegor. Själv har jag aldrig tyckt displayerna var dåliga, men även bra saker kan bli bättre.

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Jerker Björn »

Angående cdj-1000 vs denon så säger jag denon s-3500 och denon s3500 smiskar cdj-1000 på fingrarna så att dom blir slamsor.. 3500 är en MYCKET bättre maskin rent funktion och ljudkvalitémässigt.. men sen kommer ju cdj-1000 med sin driftsäkerhet som har gjort den till världsstandard.. i uthyrningsriggar rekomenderar jag därför cdj-1000 som alla vet vad det är och hur dom funkar.. men som egna spelare så säger jag 3500 över allt annat jag känner till just nu(även denon 5000 som jag förövrigt ogillar).

Skriv svar