Gustaf(KMD) skrev:
Hmm alla saker är väl driftsäkra sålänge dom fungerar det är ju när dom inte fungerar som dom inte är driftsäkra!
Njee, cdspelare läser ju alltid en massa fel så det är ju mer en fråga om hurpass bra dom hanterar felläsningar.
Pioneeren läser ju om spåren tills dess att den har fått in ett spår som är godkänt medans dom denon jag har haft (2000&2700) istället maskerar felläsningarna.
Pioneer funkar bra tills dess att den inte hinner läsa om fler gånger och börjar då hacka.
Medans denon blir mossig i ljudet när det blir för många fel i läsningen.
Dom denonspelarna jag haft har däremot varit väldigt bra på att maskera även allvarliga fel så att dom inte märks.
Tex den 2700 (inte 2600 som jag trodde) som skall bytas ut, har helt tappat förmågan att hålla reda på var den är på skivan, men lyckades däremot maskera allt hoppande i låten så att det lät bra rent ljudmässigt (Dvs inget klickande och sprakande)
Förresten, vet du vid vilken hastighet denon4000 läser skivorna?
dom denon jag har haft tidigare har ju varit enkelspinnare, är den snabbare så blir den ju väldigt säker, förutsatt att denon fortfarande har kvar sin gamla felkorrigeringsalgoritm förstås.