Martin Mac 301 Wash
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Martin Mac 301 Wash
Jaha! Då har Martin lanserat sin nya ledarmatur. Martin Mac 301 Wash. Mer finns att läsa om den här http://martin.com/product/product.asp?p ... mac301wash" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som vet hur det står sig mot GLP Impression ljusmässigt? Trevligt med zoom.
Någon som vet hur det står sig mot GLP Impression ljusmässigt? Trevligt med zoom.
Flest inlägg när den dör vinner!
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
Re: Martin Mac 301 Wash
Enligt initierade källor så är Impression Ljusstarkare.
Har inte sett den själv ännu.
GLP är oxå på gång med en Zoom modell.
Har inte sett den själv ännu.
GLP är oxå på gång med en Zoom modell.
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
Det där är väll en JBLed A7 Zoom från JB-lighting med martin logga på.
Har för mig att martin köpt rätten att tillverka och sälja den under eget namn. läste något om det på deras hemsida.
Har för mig att martin köpt rätten att tillverka och sälja den under eget namn. läste något om det på deras hemsida.
Senast redigerad av 1 Gustaf Gagge, redigerad totalt 0 gånger.
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Gustaf; det stämmer det. Har också läst det, tror att det var på deras hemsida. Den är ju inte lika snygg som Impression 
Flest inlägg när den dör vinner!
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
http://martin.com/pressrelease/pressrelease.asp?id=583" onclick="window.open(this.href);return false;Gustaf Gagge skrev:Det där är väll en JBLed A7 Zoom från JB-lighting med martin logga på.
//Magnus - Fegge & Mattes
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
När jag såg JB-lighting så blev jag upprörd och började kolla upp saker,
tack och lov visade det sig att JB-lighting och JB-Systems (BEGLEC) är
två helt skiljda saker.
JB-Systems må vara bra när lågbudget gäller men jag trodde verkligen först
att Martin hade sålt sin själ till djävulen.
två helt skiljda saker.
Johnny Andersson
- Michael Christiansen
- PAR-46

- Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...
Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!
Men som alltid...
Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN! - Ort: København - sydsverige
Johnny Andersson skrev:När jag såg JB-lighting så blev jag upprörd och började kolla upp saker,
två helt skiljda saker.
Peter Johansen grundare av Martin Danmark A/S sålde sin själ till djävulen redan 1978 - old news....
"Historien om Martin Gruppen startede i 1978, hvor den dengang 23-årige Peter Johansen ved et tilfælde hjemme i sin kælder fandt ud af, at man kunne lave en røggenerator ud af en kaffemaskine."
citat från: http://ing.dk/artikel/10202-de-har-set-lyset" onclick="window.open(this.href);return false;
maximum bass - on all frequencies
- Mikael Blohm
- PAR-30

Hur mycke på gång?GLP är oxå på gång med en Zoom modell.
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
Säkert till Plaza.Mikael Blohm skrev:Hur mycke på gång?GLP är oxå på gång med en Zoom modell.