Framtiden

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Anders Alavik »

jo givet skall det finnas folk som har billigare saker och på så vis kan göra billigare gigg... men det viktiga är att vi står på oss och inte ger med på hur mycket som hellst...

Ingen skall jobba gratis för det är kul och det är ju det som är problemet att folk gör..
// Alavik

---------------------------------------
www.bogal.se
---------------------------------------

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Problemet tror jag är att folk inte märker kvalitetsskillnaden på de som arbetar gratis och de som har det som leverne, och det tror jag inte att man kan skylla på de som har musik som intresse, eller?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Mattias Lifberg
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Mattias Lifberg »

Johannes Tegern skrev:...några andra i MediaTec, Spectra är sålt för 3 miljoner...
Ursäkta om jag gör en liten avstickare i ämnet, men såldes Spectra för 3 miljoner, eller var det bara en gissning :?:

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

det gjorde det, alltså inte en gissning.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag vet inte riktigt hur det har gått till, men jag misstänker att det finns ett par entustiastiskt glada själar som har jobbat häcken av sig för att Spectra skulle bli lönsamt företag. Jag antar att de inte är så lyckliga när deras livsverk såldes för 3 miljoner...

Likadant med Primtetc, delägarna löstes ju nyligen ut av Roger Holtback och Stena Acactum. Jag vet ingenting om köpesumma eller dyllikt, men jag skulle inte vilja att företaget jag varit med och byggt upp, fått gråa hår och dickbrock av såldes till ett invesementbolag som mest bryr sig om bra siffror... Så ser jag på framtiden... =)
Senast redigerad av 1 Johannes Tegern, redigerad totalt 0 gånger.

Mattias Lifberg
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Mattias Lifberg »

Ja man vet ju inte så mycket om de siffrorna, men det verkar ju onekligen sorgligt.

Äh faan, varför tycker man inte att rörmokeri är roligt istället för?
Mvh /
Mattias Lifberg
Scen- & Nöjesproduktion AB
http://www.scen-nojesproduktion.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har träffat rickad som jobbade innan på spectras stockholmskontor men flyttade till malmö kontoret. Enligt honom så va det Malmö som gick bäst (med vinst)
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Va spectra malmö gick väll inte speciellt bra eller har jag fel? De senaste åren har de tex inte haft speciellt mycket på malmöfestivalen
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar