Köpa kablar och dylikt
-
Robert Gothäll
- Rookie

- Presentation: Göteborgare, sköter ljus i Gilead Göteborg på möten och event, rookie i ljusbranschen :)
Köpa kablar och dylikt
Vet inte om detta är rätt ställe, men jag kör på...
Var kan man billigt komma över strömkablar, dmx-kablar, hakfästen och alla andra smågrejer som man aldrig har tillräckligt mycket av? Handla sånt på Clas eller bauhaus blir ganska dyrt. Borde finnas nån grossist att köpa loss ett parti av.
Var handlar ni alla kablar och grejer?
/Robert
Var kan man billigt komma över strömkablar, dmx-kablar, hakfästen och alla andra smågrejer som man aldrig har tillräckligt mycket av? Handla sånt på Clas eller bauhaus blir ganska dyrt. Borde finnas nån grossist att köpa loss ett parti av.
/Robert
- Krister Uddén
- PAR-36

- Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder. - Ort: Mellerud
Re: Köpa kablar och dylikt
Vad gäller Elmaterial, rekomenderar jag Malmbergs,
Iof bara för företag
Har de "vanligaste" och billigt.
Annars Selga (Meab) Lite dyrare men större sortiment.
Övr Material beroende på Kvalitetskrav:
Thomann eller Bella...
Scenutrustning.se har också bra sortiment och låga priser.
/Krister
Iof bara för företag
Har de "vanligaste" och billigt.
Annars Selga (Meab) Lite dyrare men större sortiment.
Övr Material beroende på Kvalitetskrav:
Thomann eller Bella...
Scenutrustning.se har också bra sortiment och låga priser.
/Krister
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
LimelightRobert Gothäll skrev:Vet inte om detta är rätt ställe, men jag kör på...
/Robert
Scenutrustning
Totalljud
Bellalite
Elfa
Din lokala elgrossist har säkert också en hel del när det gäller 230V-prylar, ordna ett kundnr där.
/M
- PAR-64

gitarrdoktorn.se kan fixa det mesta
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
Sennberg
Intersonic
Intersonic
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
Ärligt talar, Nicklas. Vad har gitarrdoktorn med det här och göra? Killen bor i Göteborg.
Vänd dig som sagt till Selga, Malmbergs eller en annan stor leverantör när det gäller elmatereal, och typ Limelight när det gäller ljud/ljusprylar. Alla finns i Göteborg. Om man sedan behöver en specifik produkt så kanske man får leta efter en grossist/återförsäljare som representerar det man letar efter.
Vänd dig som sagt till Selga, Malmbergs eller en annan stor leverantör när det gäller elmatereal, och typ Limelight när det gäller ljud/ljusprylar. Alla finns i Göteborg. Om man sedan behöver en specifik produkt så kanske man får leta efter en grossist/återförsäljare som representerar det man letar efter.
- Niklas Elste
- PAR-64

Hej det stod inte att han ville ha en leverantör i sin hemstad och hans hemstad är inte ut lagd vad jag kan se.Johannes Tegern skrev:Ärligt talar, Nicklas. Vad har gitarrdoktorn med det här och göra? Killen bor i Göteborg.
.
Dessutom så har vi kabelkännedom och köper en stor del kabel direkt från tillverkare i Tyskland vilket pressar priserna en hel del, och vi har kontakter med många leverantörer.
Dessutom kan vi skicka grejer med diverse bolag (kan man skicka gitarrer över hela landet kan man skicka kabel).
Jo föresten jag har inge c i mitt namn.
Mvh: Niklas
-
Erik Boson
- PAR-20

- Presentation: Jobbar sedan en tid tillbaka på Xpecta Evenemangsteknik AB i Örebro
- Kontakt:
Och där fick man med lite smygreklam också...Niklas Elste skrev:Hej det stod inte att han ville ha en leverantör i sin hemstad och hans hemstad är inte ut lagd vad jag kan se.Johannes Tegern skrev:Ärligt talar, Nicklas. Vad har gitarrdoktorn med det här och göra? Killen bor i Göteborg.
.
Dessutom så har vi kabelkännedom och köper en stor del kabel direkt från tillverkare i Tyskland vilket pressar priserna en hel del, och vi har kontakter med många leverantörer.
Dessutom kan vi skicka grejer med diverse bolag (kan man skicka gitarrer över hela landet kan man skicka kabel).
Jo föresten jag har inge c i mitt namn.
Mvh: Niklas
Xpecta Evenemangsteknik AB
Xpecta Installation AB
Xpecta Installation AB
- Niklas Elste
- PAR-64

jap skälvklart
-
Robert Gothäll
- Rookie

- Presentation: Göteborgare, sköter ljus i Gilead Göteborg på möten och event, rookie i ljusbranschen :)
Malmbergs!! Klockrent, tydligen så har de en butik några hundra meter från där jag bor, grymt!
Tackar för tipsen
Tackar för tipsen