Lyssna på alla här inne som har en hel del erfarenhet av detta med att rigga. Tänk på:
1. Du är inte 18 år och alltså redan där bryter du mot lagen och skulle det hända något så kommer det att bli jävligt surt efteråt.
2. Efter att ha läst de inlägg du skrivit här kan man förstå att du INTE har den erfarenhet som krävs av den som ska genomföra en sådan ringning.
3. Tänk efter och inte chansa på att det ska hålla och få leva resten av livet med att du eventuellt åsamkat andra skada genom försummelse/inte haft tillräckligt med kunskaper i det du genomför.
4. Vet inte om ålder stämmer (15 år). Om den gör det får du inte jobba efter 18:00 utan målsman närvarande. inte lyfta tungt mm. Alltså kommer du att bryta mot en hel del lagar och föreskrifter i Arbetsmiljö lagen om du genomför detta.
Max belastning wire
-
Mats Ottosson
- PAR-30

- Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
5. Att hänga så som du visar på din sista bild gör att du måste räkna om belastningen då steelsen kommer utstå en högre belastning än om man hänger något rakt ner i dem.
Gör det inte, snälla du!
Gör det inte, snälla du!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
om man har 120 grader och hänger 1 ton kommer varje ben i bridlen (svengenleska) ta 1 ton. går man över får man mycket problem och dessutom inte helt lätta att räkna på.Anders Brandén skrev:5. Att hänga så som du visar på din sista bild gör att du måste räkna om belastningen då steelsen kommer utstå en högre belastning än om man hänger något rakt ner i dem.
Gör det inte, snälla du!
och som allt titdigare har sagt inklusiva mig själv. Anton gör det inte, inse dina egna begränsningar.