Sida 1 av 1

Ny Hazer?

Postat: tor 06 nov 2008, 21:31
av Alexander Söderberg
Hej!

Jag funderar på att införskaffa en Swefog Xeon Intellahazer eller Smokefactory Tour Hazer.

Vilken ger snyggast rök?
Vad är bra/dåligt med de olika maskinera?

Har ni erfarenheter från dessa maskiner eller något förslag på annan bra Hazer får ni gärna dela med er här.

Postat: fre 07 nov 2008, 00:14
av Johannes Tegern
Har du kollat på Jems nya K1? Den ska vara helt grym. Lite finurlig med ett inbyggt batteri för att pumpa ut värskan som finns kvar i värmeblocket för att det inte skall täppas igen. Vi har tidigare haft Look solutions Unique 2 hazers, men dessa har börjat krångla lite väl mycket nu, så det är dags att byta. Vi får hem två nya K1or om två veckor, kan återkomma med utvärdering då.

Postat: fre 07 nov 2008, 05:59
av Tomas Sagersten
Har oxå hört mycket bra saker om Jem K1!!

//T

Postat: fre 07 nov 2008, 09:44
av Alexander Söderberg
Ok, ska ta en titt på K1:an. Ser fram emot Johannes utvärdering.
Vi har också Unique som krånglar.

/Alex

Postat: fre 07 nov 2008, 10:32
av Mats Leijonhufvud
Vad består krånglet i?

Postat: fre 07 nov 2008, 10:35
av Johannes Tegern
Värmeblock som sätts igen och luktar illa (pga att man bryter strömmen till maskinen innan den pumpat igenom luft i systemet), slangar som går av vid nippeln till dunken (troligtvis pga hantgeringen) samt värmesäkringar som stängs av. Dessutom så är det svårt som tusan att få tillbaka filtret när man diskat det, något som behöver göras ofta om maskinen sitter på en fast installation.

Postat: fre 07 nov 2008, 10:38
av Mats Leijonhufvud
Så en hel del av problemen beror på handhavande?

Postat: fre 07 nov 2008, 10:41
av Johannes Tegern
Ja, i kombination med kostruktionsfel.

Postat: fre 07 nov 2008, 11:03
av Jonathan Olsson
Vissa saker är lättare att handha fel än andra.

Postat: fre 14 nov 2008, 12:59
av Alexander Söderberg
Det blev 2 st Tour Hazers.

/Alex

Postat: fre 14 nov 2008, 13:04
av Patric Nord
Är inte Smokefactorys maskiner samma som Look fast annat namn och låda?