Rökmaskin fungerar på halvfart eller inte alls
Postat: tor 29 jun 2023, 21:07
Hej
Har en Antari Z1500 MKII som hängt med några år men funkat bra.
Rengjordes enl. instruktion förra året (första gången, my bad!)
Funkat bra men senaste gången jag körde
var det som om maskinen stånkade fram rök.
Lät väldigt högt och tryckte rök i omgångar kändes det som.
Dock har jag ett program som kör rök i 10-12 sekunder sedan pausar,
Detta var mer som om den försökte trycka fram röken.
Någon dag senare tänkte jag "köra igenom den" med konstant rök, 100% output.
Så kom det jämnare rök men svagare, även om man körde på maximal volym.
Någon dag senare till så kommer det ingen rök alls. Den blir varm.
Här på filmen (länken går till min Dropbox) ser och hör man lite hur den jobbar.
Men nu verkar det inte komma någon rök alls.
Är det pumpen kanske och hur går man till väga?
Tack på förhand
https://www.dropbox.com/s/rs5telvv7tk3 ... 0.mp4?dl=0
/Johan
Har en Antari Z1500 MKII som hängt med några år men funkat bra.
Rengjordes enl. instruktion förra året (första gången, my bad!)
Funkat bra men senaste gången jag körde
var det som om maskinen stånkade fram rök.
Lät väldigt högt och tryckte rök i omgångar kändes det som.
Dock har jag ett program som kör rök i 10-12 sekunder sedan pausar,
Detta var mer som om den försökte trycka fram röken.
Någon dag senare tänkte jag "köra igenom den" med konstant rök, 100% output.
Så kom det jämnare rök men svagare, även om man körde på maximal volym.
Någon dag senare till så kommer det ingen rök alls. Den blir varm.
Här på filmen (länken går till min Dropbox) ser och hör man lite hur den jobbar.
Men nu verkar det inte komma någon rök alls.
Är det pumpen kanske och hur går man till väga?
Tack på förhand
https://www.dropbox.com/s/rs5telvv7tk3 ... 0.mp4?dl=0
/Johan