Vilka toppar?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Jörgen Larsson
Rookie
Rookie
Presentation: Har ett stort intresse av elektronisk musik

Vilka toppar?

Inlägg av Jörgen Larsson »

Letar efter 4st begagnade toppar som jag ska ha till mina JBL SRX 728s basar. Kom med förslag, får inte kosta mer än 20.000+moms. Kommer att använda de till mycket disco/club/trance så då är väl 2x15 att föredra? Ska driva de med ett lab 6400.

Är de stor skillnad på jbl´s äldre högtalare och den nyare modellerna? Som de gamla JBL SR-serien och jämföra de med MRX-500? Någon som har erfarenhet av detta jbl element Mid/bas 2226HLP som sitter i SR serien? Har hitta toppar med de elementen 2x15" bas/middara och 2" driver.

Tacksam för svar

Jörgen Larsson
Rookie
Rookie
Presentation: Har ett stort intresse av elektronisk musik

Re: Vilka toppar?

Inlägg av Jörgen Larsson »

Ingen som vet hur skillnaden är mellan gamla jbl sr dubbel 15" 2" driver vs nya jbl MRX 525 dubbel 15" 1,5" driver?

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: ........................................

Re: Vilka toppar?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Hej Jörgen!

Gammal tråd men jag kör ändå=)

Elementen som sitter i gamla SR-serien, samt SR-X är betydligt vassare än de som sitter i den nyare och billigare serien MRX.

I SR/SRX sitter det JBLs "bästa" element, i MRX sitter det enklare element som iofs väger mindre=)
Speciellt i de högre frekvenserna låter SR/SRX renare då de har en betydligt större driver, sen kan man få eqa lite beroende på vad man ska köra in i dem.

JBL 2226 är ett mycket bra element, iofs en gammal konstruktion nu, men låter bra. Dock är de lite för dyra anser jag, iaf enligt svenska ca.prislistan...

/Kristian

Skriv svar