någon som lyssnat på HK elements .
det verkar väldigt behändigt lite att släpa på ..
hk elements
-
Kent Strandberg
- Rookie

- Presentation: började som vinyl dj på 70 talet men har helt gått över till cd och lite dator med betoning på lite
-
Göran Larsson
- PAR-20

- Presentation: "Faan vi arbetar inte, vi spelar musik!!!" - Punkrockaren Trindeman Lindeman
Re: hk elements
Hej Kent
Jag har ersatt mina Yamaha MS300 (föregångaren till MSR400) med Elementsrigg med 2 toppar på pinne + 1 bas/sida. Det låter kanon!
Nu gör jag iofs mest jazz och annat som inte kräver några större riggar.
Inför mitt köp hade jag även (via Börsen här i Lkpg och Luthman) möjlighet att prova en "full rigg", dvs 4 toppar och stegmodul + 4 basar/sida, och med den riggen går det att åka ifrån det mesta.
Ang storleken så tar två basar ungefär samma plats i bilen som en Yamahatopp gjorde. 4st toppar + pinnar i den softcase som finns tar lite större plats än vad mina KM-stativ till topparna gjorde. Jag har alltså tjänat in utrymmet motsv en topp.
Hälsn
/Göran L
http://www.glmt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har ersatt mina Yamaha MS300 (föregångaren till MSR400) med Elementsrigg med 2 toppar på pinne + 1 bas/sida. Det låter kanon!
Nu gör jag iofs mest jazz och annat som inte kräver några större riggar.
Inför mitt köp hade jag även (via Börsen här i Lkpg och Luthman) möjlighet att prova en "full rigg", dvs 4 toppar och stegmodul + 4 basar/sida, och med den riggen går det att åka ifrån det mesta.
Ang storleken så tar två basar ungefär samma plats i bilen som en Yamahatopp gjorde. 4st toppar + pinnar i den softcase som finns tar lite större plats än vad mina KM-stativ till topparna gjorde. Jag har alltså tjänat in utrymmet motsv en topp.
Hälsn
/Göran L
http://www.glmt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kent Strandberg
- Rookie

- Presentation: började som vinyl dj på 70 talet men har helt gått över till cd och lite dator med betoning på lite
Re: hk elements
tack för svaret det verkar väldigt intressant var på börsen i går och blev duktigt sugen