Sida 1 av 1
Problem med Beyma 15" M-300 element
Postat: tor 05 feb 2009, 13:35
av Magnus Lindh
Beyma 15" M-300 element med ett litet problem!
Från kontakterna på elementet där plus kabeln går.
Sedan när det går ihop med konan, där det sitter nån sorts svart massa runt är det ett märke, utav någon konstig anledning. Det ligger alltså ett glapp där, lägger man fingret löst på så spelar elementet.
Hur löser jag detta problem smidigast? Vågar jag löda på detta ställe? utan risk för att bränna i konan eller liknande?
Kanske inte är nån expert på att förklara men hoppas ni förstår vad jag menar!
Tack på förhand
Mvh Magnus
Postat: tor 05 feb 2009, 14:23
av Leif Baltazars
Kontakta Peter på Ljudimporten i Gävle. 026-107900. Han gör detta ständigt på D.A.S. elementen där kopparflätan ärgar sönder.
Postat: sön 08 feb 2009, 22:36
av Martin Cargerman
Kolla med Janne på technovox.se han konnar om många beyma element..
Postat: mån 09 feb 2009, 11:38
av Mikael Hedman
Ta en kniv och skrapa bort den svarta massan, pilla lös kabeln, klipp kabeln där du tror brottet ligger, löd ihop kablarna igen, limma fast kabeln igen med ett halvhårt lim, så är du safe igen!

Se helst till så att lödningen hamnar så nära dammkåpan som möjligt, så den inte hamnar på undersidan konen!
det kan vara ganska svårt att löda den kabeln, det ligger något på den, så se till att ha något som du kan skrapa kabeln med så du kommer åt kopparen i kabeln!
Postat: mån 16 feb 2009, 16:40
av Daniel Noise Johansson
Jasså har du problem med Kräm K15 topparna??
Var det den som inte funkade?
MvH Danne
Postat: mån 16 feb 2009, 19:19
av Magnus Lindh
Ja en utav dom hade kasst mellanregister vid leverans. De andra funkar fint

Postat: mån 16 feb 2009, 19:31
av Daniel Noise Johansson
Magnus Lindh skrev:Ja en utav dom hade kasst mellanregister vid leverans. De andra funkar fint

Jo det vet jag det skrev du ju...
Fortfarande sugen att prova SynQ steget?
Postat: mån 16 feb 2009, 19:34
av Magnus Lindh
Sant! Ja vi får ta det nån dag om du kommer ner och hämtar lem lådorna

Postat: mån 16 feb 2009, 21:26
av Daniel Noise Johansson
Magnus Lindh skrev:Sant! Ja vi får ta det nån dag om du kommer ner och hämtar lem lådorna

Ska bara få ett jobb (har ett på G)
Så kommer jag ner och hämtar dom!
Fixat bild på dom än då?
Behövs lön för att tanka bilen har jag märkt!
Postat: mån 16 feb 2009, 22:14
av Jonas Larsson
Fortsatt privat snack får ni gärna ta via PM!