Sida 1 av 1

Stacka subbar direkt i snö eller på tex pall?

Postat: lör 10 jan 2009, 00:51
av Anton Stjärnbrandt
jag ska göra ett utomhusevent och undrar hur ni ställer er till att lägga subbar direkt på snö och låta dom ligga så en halv dag eller nåt. klarar dem sig bra eller bör man dra dit en lastpall eller nåt att ha dom på?
högtalarna i fråga är L-acoustics SB218.

Anton

Postat: lör 10 jan 2009, 04:12
av Daniel Madrid
Jag skulle ställa dom på pallar.

Postat: lör 10 jan 2009, 10:23
av Daniel Aronsson
lägg dom på pall.

Postat: lör 10 jan 2009, 11:35
av Nicke Löfgren
Pall helt klart

Postat: lör 10 jan 2009, 13:01
av Anton Stjärnbrandt
för att...?

Postat: lör 10 jan 2009, 13:21
av Mikael Hedman
Kanske för att dom inte ska behöva ligga i snön! ;) Men ni har väl ingen snö uppe i Umeå eller! :)

Postat: lör 10 jan 2009, 13:53
av Marcus Sandberg
Nu vet jag inte hur mycket snö ni har men vi har inget men mycket vatten. Jag ställer alltid subbarna på pall när jag e ute. För det första för fuktens skull men även att det inte ska bli allt för fula skav märken på dem. Trä pall och golv inomhus e bättre än grus, sten och/eller asfalt.

Postat: lör 17 jan 2009, 22:03
av Måns Nilsson
Det går bra att ha 3cm snö i ett FX-rack, om man har nedersta höjdenheten tom.

Det går mindre bra att gigga när man har väckts av en hjullastarförare som knackar på sovbaracken med en bit multikabel i handen.

Det går att få en HE Cyberlight att lösa ut för övertemperatur, utomhus, på vintern, i Norrland.

A propos saker som händer när det är snö med i bilden.