Latmaskfråga ang. högtalaroptimering!
Postat: ons 12 nov 2008, 23:24
Hoj!
Här kommer en fråga som jag kan göra själv men gärna slipper om det går, som vanligt alltså.
Tänkte höra om det är någon som dokumenterat frekvensåtergivningen av brus i en bra monitor, HiQ, MAX, PS15 t.ex.
Tanken var att genom att få tag på den frekvenskurvan som återges av en bra monitor och sen brusa upp en egentillverkad låda komma så nära som möjligt. Jag kan ju såklart ta en låda, brusa själv och dokumentera men som sagt, ja läs i rubriken. =)
Visst har jag planerat att lyssna och använda öronen men det vore lite intressant att höra om den här teknikidén funkar.
Mors!
Här kommer en fråga som jag kan göra själv men gärna slipper om det går, som vanligt alltså.
Tänkte höra om det är någon som dokumenterat frekvensåtergivningen av brus i en bra monitor, HiQ, MAX, PS15 t.ex.
Tanken var att genom att få tag på den frekvenskurvan som återges av en bra monitor och sen brusa upp en egentillverkad låda komma så nära som möjligt. Jag kan ju såklart ta en låda, brusa själv och dokumentera men som sagt, ja läs i rubriken. =)
Visst har jag planerat att lyssna och använda öronen men det vore lite intressant att höra om den här teknikidén funkar.
Mors!