Latmaskfråga ang. högtalaroptimering!
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Latmaskfråga ang. högtalaroptimering!
Hoj!
Här kommer en fråga som jag kan göra själv men gärna slipper om det går, som vanligt alltså.
Tänkte höra om det är någon som dokumenterat frekvensåtergivningen av brus i en bra monitor, HiQ, MAX, PS15 t.ex.
Tanken var att genom att få tag på den frekvenskurvan som återges av en bra monitor och sen brusa upp en egentillverkad låda komma så nära som möjligt. Jag kan ju såklart ta en låda, brusa själv och dokumentera men som sagt, ja läs i rubriken. =)
Visst har jag planerat att lyssna och använda öronen men det vore lite intressant att höra om den här teknikidén funkar.
Mors!
Här kommer en fråga som jag kan göra själv men gärna slipper om det går, som vanligt alltså.
Tänkte höra om det är någon som dokumenterat frekvensåtergivningen av brus i en bra monitor, HiQ, MAX, PS15 t.ex.
Tanken var att genom att få tag på den frekvenskurvan som återges av en bra monitor och sen brusa upp en egentillverkad låda komma så nära som möjligt. Jag kan ju såklart ta en låda, brusa själv och dokumentera men som sagt, ja läs i rubriken. =)
Visst har jag planerat att lyssna och använda öronen men det vore lite intressant att höra om den här teknikidén funkar.
Mors!
We make good music sound great!
- Andreas Vinnberg
- PAR-20

- Presentation: Kommer ursprungligen från Dalarna men har emigrerat till Göteborg för studier. Elektroingenjör på visitkortet men jobbar minst lika mycket med ljud och ljus.
- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Bygga mixer!?
Nej, bygga mixer är inte tanken! ??
Jag har två stycken hemmabyggda wedgar som jag tänkte dona lite med och mest för nyfikenhets skull undersöka hur bra man kan få dem att låta.
Tänkte faktiskt inte så långt som att det fanns på tillverkarnas hemsidor.
Ska undersöka detta.
Jag har två stycken hemmabyggda wedgar som jag tänkte dona lite med och mest för nyfikenhets skull undersöka hur bra man kan få dem att låta.
Tänkte faktiskt inte så långt som att det fanns på tillverkarnas hemsidor.
Ska undersöka detta.
We make good music sound great!
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
det är väl mer än den spektrala balansen som avgör hur en låda "låter"?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Per Johanson
- PAR-64

- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Kontakt: