Sida 1 av 1
Hjälp att välja nya steg
Postat: sön 05 okt 2008, 14:12
av Niklas Elste
-måste byta grejer
Just nu har vi
FOH
soundcraft Venue 30Ch
1*JBL (Hi)
1*lab ss1400 (Mid)
1*lab 1500 (Lo)
monitor
2*QSC usa 1300
1*lab 1000
Vad rekommenderar ni som ersättning för dessa prylar
Steg i kvalitet med lab
Mixerbord i samma eller bättre kvalitet även förslag på digitala
Jag har bestämt mig för ett DBX driverack som delning
Snabba förslag är jag glad över
för om det fortsätter i samma takt som nu så kommer inte en pryl funka korrekt innan säsongens slut
Pryltips!
Postat: sön 05 okt 2008, 18:32
av Johannes Nordgren
Du är pm:ad
Postat: sön 05 okt 2008, 20:39
av Niklas Elste
jag har bara en liten fråga
vad är skilnaden på
Driverack PA, Digital signalprocessor 2 in/6 ut
http://www.septon.se/catalog/product_in ... 09df3d79c4
och
260, 2x6 Loudspeaker Management Processor
http://www.septon.se/catalog/product_in ... 09df3d79c4
Postat: sön 05 okt 2008, 20:49
av Hasse Queisser
PA har en del saker du inte behöver (auto-RTA, subharmonic synth...) och är väldigt oflexibel i routingen.
260 är ett snäpp högre upp än PA i hur mycket kontroll du har över passbanden. Även klart mer delay att tillgå.
Säkert mer som skiljer, men det var vad jag kom på nu.
Driverack!
Postat: sön 05 okt 2008, 20:50
av Johannes Nordgren
Mig till minnes så är det varken samma filter och inte heller samma routingmöjligheter i PA-varianten. Lite bantad helt enkelt.
Postat: sön 05 okt 2008, 20:51
av Hasse Queisser
Analogt bord: Soundcraft MH2 (eller MH3 om budget finns).
Digitalt bord: Yamaha LS9 (eller M7CL om budget finns).
Steg: QSC PowerLite/PLX
Postat: sön 05 okt 2008, 21:05
av Niklas Elste
hur står sig en serier two mot en MH2 eller MH3?
när det gäller filtret så borde väll en billigare varianten funka utmärkt då detta bara rör sig om en fast installation och inte behöver delay
Postat: sön 05 okt 2008, 21:15
av Johan Fälth
Jag skulle vilja slå ett slag för Crown XTi. Då får du dsp på köpet. Jag är grymmt impad av vad dom stegen levererar för dom pengarna.
Finns det pengar så finns ju Itech, men det är bra hopp upp i pengen
Postat: sön 05 okt 2008, 21:15
av Hasse Queisser
Niklas Elste skrev:hur står sig en serier two not en MH2 eller MH3?
Mindre EQ
Inget VCA-bord
Färre tappningar
Ljudkvalitén kan jag inte säga så mycket om då jag bara har erfarenhet av MH-borden och inte Series Two. Dessutom tillverkas inte Series Two längre. Motsvarigheten är väl GB8 i så fall.
Postat: sön 05 okt 2008, 21:26
av Niklas Elste
series two har vi inom företaget så det bordet kan jag där av att jag gärna skulle få en jämförelse
Postat: sön 26 okt 2008, 23:51
av Niklas Elste
Ok då kommer det ett till lägg
Jag behöver offerter så att jag kan äska pengar av kommunen
Jag behöver är konkret och stabilt underlag med bra spesar på allting
Så jag har mycket att stå på när jag går till kommunen.
Postat: mån 27 okt 2008, 13:22
av Rikard Åberg
är det smedjan som ska rustas upp?
Postat: tis 28 okt 2008, 22:05
av Niklas Elste
Ja om vi fått tag i pengar annars tår vi hyra eller lägga ner hela verksamheten om ett tag
hela systemet vacklar