Aktiva högtalare

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Simon Gustavsson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Driver simonsljudoljus. Nu för tiden gör jag mest ljudtekniker jobb.
Kontakt:

Aktiva högtalare

Inlägg av Simon Gustavsson »

Jag är sugen på att skaffa mig nya högtalare men har inte jätte mycket pengar över så jag har tänkt att först köpa toppar och sen köpa till basar.

Men nu funderar jag på om jag ska köpa dom här:

http://www.thomann.de/se/db_technologie ... 5_live.htm

eller om det kommer räcka men dom här:

http://www.thomann.de/se/db_technologie ... 5_live.htm

Jag har tänkt att anväda dom till mindre fester och bröllop.

Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20
Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK

Inlägg av Joel Lundgren »

Jag tycker det verkar onodigt att spara in knappa 100 euro nar anda skillnaden ar ett klenare steg
Joel Lundgren

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag skulle försökt och få fram lite pengar till och köpt in en annan högtalare typ RCF, FBT, Mackie där det finns ett bättre andrahands värde på. Där finns en kampanj på FBT MaxX4a och MaxX2a där de säljs med reduserat pris.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik Boson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Jobbar sedan en tid tillbaka på Xpecta Evenemangsteknik AB i Örebro
Kontakt:

Inlägg av Erik Boson »

Om jag fick göra om mitt köp av aktiva högtalare, så skulle jag gjort det! Gjorde misstaget att köpa ett par med 15" i basen. Har märkt att de är alldeles för klumpiga och därför blir de ofta ståendes. En sak du bör ha i åttanke, om du ändå senare ska köpa till basar senare.

Såg att en snubbe sålde 2st 312A för typ 8000kr inkl. moms på vendolin, kanske är något att kolla upp?
Xpecta Evenemangsteknik AB
Xpecta Installation AB

Raderad användare1
PAR-30
PAR-30
Presentation: Denna användare är anonymiserad enligt önskemål

Inlägg av Raderad användare1 »

För det ändamålet du ska ha dem till så är 405:orna väldigt bra, har sett dem på mindre dansgolv och använt dem till mindre konferensgrejer. Men det bästa är om du kombinerar det med en ordentlig baslåda. Men det kan ju bli ett senare inköp! 205:orna har jag inte så mycket koll på men tror du får betydligt färre användningsområden!

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Jag håller med Erik, välj en låda med en 12" i. Jag skulle välja det av ljudåtergivningskäl inte på grund av vikt.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar