L'ACOUSTIC ARCS
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
L'ACOUSTIC ARCS
Finns sånt på beg marknaden? Vad kan priset vara? Och vad kostar dom som ny
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Inlägg: 613
- Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
- Ort: Lund
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Inlägg: 1829
- Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Chris på Soundwall i Österrike har nog ett gäng. Har sett några på andra ställen ibland. Priset brukar ligga på runt 20 lax+moms stycket.
Soundwall - ARCS
Soundwall - ARCS
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jocke Hammar
- PAR-36

- Inlägg: 240
- Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
- Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Bob Kelly brukar ha, men har inte till salu just nu.
Har för mig att de brukar ligga på 2-3 tusen euro.
Tror att det kan vara svårt att hitta på svenska/nordiska marknaden.
Men ring Kåre på SPL och kolla om han vet om det är någon som har till salu.
Han borde ha kommit hem från semestern nu.
/Jocke
Har för mig att de brukar ligga på 2-3 tusen euro.
Tror att det kan vara svårt att hitta på svenska/nordiska marknaden.
Men ring Kåre på SPL och kolla om han vet om det är någon som har till salu.
Han borde ha kommit hem från semestern nu.
/Jocke
Jocke Hammar
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Inlägg: 613
- Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
- Ort: Lund
Ett kan ju vara allt från 2 - 16 lådor, så vad är ett?Anton Stjärnbrandt skrev:Lagom & Gött ljud har ett, om jag inte minns fel kunde de fundera på att sälja det.
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
hehe 
vanligast är väl 4 lådor per sida i horisontell konfiguration, kompletterat med 2 st SB218 per sida ?
vanligast är väl 4 lådor per sida i horisontell konfiguration, kompletterat med 2 st SB218 per sida ?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Per Johanson
- PAR-64

- Inlägg: 1504
- Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
- Ort: Lidköping
Efter att ha släpat runt på ett Toblerone en sommar bestående av 16 ARCS och 8 SB218 kan jag bara konstatera att 3-4 per sida över 3 subbar är den mest smakliga kombinationen, tycker bara det blir problem med fler lådor. Jag tycker det finns smidigare och lika välljudande system för de pengarna.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Per Johanson
- PAR-64

- Inlägg: 1504
- Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
- Ort: Lidköping
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Per Johanson
- PAR-64

- Inlägg: 1504
- Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
- Ort: Lidköping
-
Per Johanson
- PAR-64

- Inlägg: 1504
- Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
- Ort: Lidköping
Alltså, ARCSar är ju jättebra på vissa saker. Typ när man vill ha 67,5 eller 90 graders horisontal spridning och man samtidigt vill ha 60 graders vertikalspridning. Men det är skitjobbigt att man nästan alltid måste ha med sig en Genielift för att få upp dom. De väger trots allt nästan 60 pannor och går i princip inte att använda i mindre konfigurationer än 3 per sida.
Ljudmässigt är dom väl ok. Jag föredrar personligen andra produkter i L-acoustics sortiment.
Ljudmässigt är dom väl ok. Jag föredrar personligen andra produkter i L-acoustics sortiment.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Ok...
Saken är att jag skulle vilja köpa ett litet PA som låter bra och är enkelt.
Igår hörde jag UmeAudios ARCS å det lät grymt bra. Enkel att rigga samt att man kan fortfarande ha "gamla" labsteg.
Jag har fortfarande kvar ett gäng steg, RCF subbar, filter, mm och det var efter det som jag tänkte komplettera.
Så jag är öppen för förslag
Jag vill inte dra på mina gamla likkistor som väger 85kilo och 140hög
Saken är att jag skulle vilja köpa ett litet PA som låter bra och är enkelt.
Igår hörde jag UmeAudios ARCS å det lät grymt bra. Enkel att rigga samt att man kan fortfarande ha "gamla" labsteg.
Jag har fortfarande kvar ett gäng steg, RCF subbar, filter, mm och det var efter det som jag tänkte komplettera.
Så jag är öppen för förslag
Jag vill inte dra på mina gamla likkistor som väger 85kilo och 140hög
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Litet pa?
nåja...
du kan ha "gamla" labsteg, men då måste du bygga om dom till 32dB gain. Det är rätt enkelt, jag har gjort det på typ 7 st.
du måste ha rätt sorts filter (XTA/lake eller BSS).
Sen är det väl att rekomendera att köra L-acoustics subbar till.
arcset är grymt lätt att rigga men de är rätt tunga, 8 st tar lite plats i bilen och man bör ju som sagt ha genies.
men jag tycker det är ett klockrent system, men jag nöjer mig med att hyra vid behov
du kan ha "gamla" labsteg, men då måste du bygga om dom till 32dB gain. Det är rätt enkelt, jag har gjort det på typ 7 st.
du måste ha rätt sorts filter (XTA/lake eller BSS).
Sen är det väl att rekomendera att köra L-acoustics subbar till.
arcset är grymt lätt att rigga men de är rätt tunga, 8 st tar lite plats i bilen och man bör ju som sagt ha genies.
men jag tycker det är ett klockrent system, men jag nöjer mig med att hyra vid behov
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster

