Val utav högtalare.
Postat: tis 20 maj 2008, 13:34
Hej
Jag funderar på en sak här som jag skulle tro att ni borde kunna.
Jag har tagit upp detta innan i en annan tråd men med andra förutsättningar.
Vi har precis startat ett litet företag som är mest riktat åt discoverksamheten, någon modevisning då och då.
Och tänkte att vi skulle köpa in ny utrustning och då närmare bestämt 2 st fullrangehögtalare med dubbla 15" och ett mellanregister eller sweeter eller vad de heter.
Antingen är de ett The Box paket från thomann "THE BOX PA252 / E800 SET" eller 2 st begagnade av märket JBL TR255 länk: http://www.blocket.se/vi/15669198.htm?ca=16_s
Fördelen med The Box är ju att man får med kablar och ett slutsteg.
Annars om de blir JBL-topparna så kör jag på ett Zachry XP2000 (budgetmärke jag vet) men antagligen ett nytt slutsteg snarast.
Även 2 st subbar dubbal 18 kommer handlas in så småningom.
Vilka av topparna är mest prisvärda och vilka skulle ni satsat på?
MVH Emil
Jag funderar på en sak här som jag skulle tro att ni borde kunna.
Jag har tagit upp detta innan i en annan tråd men med andra förutsättningar.
Vi har precis startat ett litet företag som är mest riktat åt discoverksamheten, någon modevisning då och då.
Och tänkte att vi skulle köpa in ny utrustning och då närmare bestämt 2 st fullrangehögtalare med dubbla 15" och ett mellanregister eller sweeter eller vad de heter.
Antingen är de ett The Box paket från thomann "THE BOX PA252 / E800 SET" eller 2 st begagnade av märket JBL TR255 länk: http://www.blocket.se/vi/15669198.htm?ca=16_s
Fördelen med The Box är ju att man får med kablar och ett slutsteg.
Annars om de blir JBL-topparna så kör jag på ett Zachry XP2000 (budgetmärke jag vet) men antagligen ett nytt slutsteg snarast.
Även 2 st subbar dubbal 18 kommer handlas in så småningom.
Vilka av topparna är mest prisvärda och vilka skulle ni satsat på?
MVH Emil