Flyga JBL VS3115 Venue Series?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Filip Boström
PAR-20
PAR-20

Flyga JBL VS3115 Venue Series?

Inlägg av Filip Boström »

Hej!

Ska göra jobb som ljudtekniker på en musikal i en skola. De har två st.
JBL VS3115 Venue Series som dessvärre sitter helt förjävligt. Jag och min kollega funderar därför på att flyga dem i en tross.

Då komemr emellertid problemet:
Får man flyga dessa högtalare och dessutom ovanför publik?

JBL:s hemsida är ju jävligt luddig så jag har inte fått ngt. vettigt svar och jag vill ju vara helt säker så jag inte står med någons död på mitt samvete...

Vet någon av er?

/Filip

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det går att flyga högtalare över publik.
Men använd Rundsling, stållinestropp, schackel som är avsätt att flyga med inget annat. Använd de pugnter i lådan som är avsätt att flyga i. Handtagen kan se stabila ut men de är avsedda för att bära högtalaren och det e helt förbjudet att flyga högtalaren med hjälp av handtaget.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Får man fråga varför du ska flyga högtalarna ovanför publiken? har du dom som delay system eller ska du helt enkelt skita i en del av publiken?
//Carpvik

Filip Boström
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Filip Boström »

Christoffer Carpvik skrev:Får man fråga varför du ska flyga högtalarna ovanför publiken? har du dom som delay system eller ska du helt enkelt skita i en del av publiken?
Njae. ovanför publiken var äl lite luddigt uttryckt. Fluger snarar dem över första radens fötter och sen fixar vi ngt frontfill till de första raderna.

Just nu sitter de så jäkla idiotiskt så att det finns typ 2 m scen framför högtalarna. Jättekul med kondingar till körmickar framför scenen samt ett antal myggor m. beltpacks + orkestern som sitter precis framför scenen där vissa instrument ska mickas upp.

Det komsika med denna högtalarplacering är att skolan köpte dessa högtalare och hade för avsikt att vi lätt skulle kunna använda dem till musikalen så vi skulel slippa hyra in. Synd bara att de inte konsulterade någon ljudtekniker under typ en halvtimme som hade kunnat sagt några platser i lokalen som är bättre än platsen de sitter på nu.

Har dock återigen inte riktigt fått svar på min viktigaste fråga:

Får man flyga dessa höghtalare?
Står på JBL:s hemsida att de har ett antal lyftöglor för hanging men e det samma som flying?

/Filip

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Ja man får flyga dessa högtalare. Där finns 12st M10 hål där man kan skruva in flygöglor för att flyga dom.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar