Sida 1 av 1
Högtalare i ishall?
Postat: sön 17 dec 2006, 19:30
av Andreas Wilhelmsson
Hur fungerar det i en ishall, jag menar det är ju inet några hiskliga minusgrader, men hur mår högtalarna av att kanske vara avstänga två dagar och sen köra dom igen? Vi i Ängelholms ishall har ju precis fått en väldigt fin JBL anläggning.
Postat: sön 17 dec 2006, 23:47
av Andreas Hedin
Minusgrader blir det ju aldrig frågan om i en ishall. Tempen ligger på ca: + 7 grader. Är det en större arena för elitserien är det ändå varmare.
/ Andreas
Postat: sön 17 dec 2006, 23:59
av David Wennberg
Är man orolig för högtalarna kan man ju alltid köra brus på väldigt svag volym, för att hålla saker i rörelse.
Har du mer frågor på området så hör av dig till Tony Borg, tekniskt ansvarig för Cloetta Center i Linköping och f.d. E-tech:are.