Förslag på nya bassbins

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Emil Nilsson
Rookie
Rookie
Kontakt:

Förslag på nya bassbins

Inlägg av Emil Nilsson »

Vi har länge kört på gamla CV B36 horn men vi känner att dels skulle vi vilja ha lite mer djupbas och dels börjar elementen bli slitna, därför går vi i uppgraderingstankar och funderar på att köpa/bygga nya baslådor.

Vi spelar uteslutande elektronisk musik typ Psytrance, Drum n Bass och så. Under sommaren är vi nästan alltid utomhus och det brukar vara typ 100-150 pers eller så på festerna.

Vilka är era spontana reaktioner vad kan ni rekomendera, vi vill gärna bygga själv och har bla kollat på RCFL18S800 elementen, skulle tex ett par EAW 1018 kopior spöa våra gamla B36or? Fördelen med 1018 är storleken dom är lätta att hantera. Vad finns det annars för bra konstruktioner som spelar starkt/kastar långt och går hyfsat djupt tänker mest på DMB som innehåller en hel del djupa basgångar men som tyvärr knappt märks på våra B36or :?
Det som gäller är att bygga fyra bassbins att ersätta våra 4 B36or. Elementen som sitter i våra B36or är Acousto Pro kopior av JBL 2241or ska tåla runt 600 watt rms om jag inte missminner mig.

Kan även nämna att vi andvänder 4 stycken Hill DX1500 slutsteg och driver det hela med. 1 steg bryggat per låda dvs drygt 1kW per låda.

Användarvisningsbild
Mats Wennersten
Rookie
Rookie
Presentation: Ljudtekniker, Backlinetekniker med 28 års erfarenhet i turnébranchen, Har egen uthyrningsfirma
Kontakt:

Bassbins

Inlägg av Mats Wennersten »

Tjena !
Jag har 12 st kopior av EAW SB1000 basar att sälja, dom är bestyckade med 2 st RCF L18P300 element, dom är en form av bashorn och kastar långt, har används på stora discon åt Monday Bar i Stockholm och fungerat jättebra på den typen av musik, Hör av dig om du är intresserad.
MVH
/Skuggan/Ears & Eyes AB
skuggan@ears-eyes.se
070-5932330

Skriv svar