Peavey Versarray
-
Per Johanson
- PAR-64

Re: Peavey Versarray
Det är Chris Jones No Sanctuary. Grym gubbe, bättre än PA:t. Jag fattar inte riktigt upplägget på den där demon men det kanske bara är jag. Eller videon heller för den delen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Magnus Lindskog
- PAR-30

Chris Jones - No SanctuaryAnders Brandén skrev:Bara en fråga helt off topic. Vad heter den låten?Magnus Lindskog skrev:Jag hade en demo på DVA T4:an. Så här såg det ut:
http://www.youtube.com/watch?v=z4q1ja28bTY" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Den som startar vid dryga minuten alltså.
Man ska inte ropa hej förrän man öppnat munnen! / Linsan
-
Magnus Lindskog
- PAR-30

Upplägget på demon var att träffa kunder och visa nya högtalare som man fick A-B testa. Många hade frågat ang.Per Johanson skrev:Det är Chris Jones No Sanctuary. Grym gubbe, bättre än PA:t. Jag fattar inte riktigt upplägget på den där demon men det kanske bara är jag. Eller videon heller för den delen.
DVA´t och jag hade tillgång till 8st DVA T4 så jag hängde upp dem också.
Hur hade du gjort Per?
Videon var bara tänkt för eget bruk men när jag letade på Youtube efter videos med DVA T4 så hittade jag bara filmer typ denna: http://www.youtube.com/watch?v=6IwY-wYk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;.
Då tänkte jag att min film är bättre och att det kanske finns folk som är intresserade av att se den. (Just nu 5349st)
Detta är mitt första Youtube-klipp och jag hade skoj när jag provade mig fram med ett enkelt redigeringsprogram.
(Jag ser dock ingen kommersiell framtid som filmmakare för mig!
Jag tycker det är intressant att kolla på Youtube efter olika produkter som man får se på ett annat sätt än i broschyrer/hemsidor.
-
Per Johanson
- PAR-64

Tänkte mer på att det är rätt ovanligt att man använder en banan i verkligheten. Att spela CD och få något att låta illa idag är ju nästan en större bedrift än motsatsen.
Film av högtalardemo som koncept är något som jag inte förstår, vad är det man påvisar med en film?
Film av högtalardemo som koncept är något som jag inte förstår, vad är det man påvisar med en film?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Magnus Lindskog
- PAR-30

Allting är kompromisser. Jag ansåg att man hade mer glädje av att lyssna på en banan än på 2 bananer med 4 lådor i varje. Jag hade bara en av varje av alla andra modeller med men jag räknar med att de som lyssnade tog med det i beaktningen.
Har du lyssnat på DVA´t själv och i vilket sammanhang? CD, tal, band?
Jag förstår vad du menar med "film av högtalardemo" Jag hade aldrig köpt en högtalare grundat av vad jag "hört" på en video. Men det kan nog väcka intresse för att kontakta en återförsäljare för en grundligare lyssning. Det är nog en stor del av kunder som köper högtalare ohörda eller inte har hört dem i dess tänka situation/miljö. Det är ju en hel del som söker information om högtalare på Youtube så jag kan ju inte vara ensam om att tycka det är av intresse. Sen är ju resultatet vad man får ut av en film varierande.
bättre än PA:t
Har du lyssnat på DVA´t själv och i vilket sammanhang? CD, tal, band?
Jag förstår vad du menar med "film av högtalardemo" Jag hade aldrig köpt en högtalare grundat av vad jag "hört" på en video. Men det kan nog väcka intresse för att kontakta en återförsäljare för en grundligare lyssning. Det är nog en stor del av kunder som köper högtalare ohörda eller inte har hört dem i dess tänka situation/miljö. Det är ju en hel del som söker information om högtalare på Youtube så jag kan ju inte vara ensam om att tycka det är av intresse. Sen är ju resultatet vad man får ut av en film varierande.
-
Per Johanson
- PAR-64

Jag har hört men ej mixat på det. Saknade lågmid, konstig spridning, problematiskt i delningen till subbarna och orkeslöst. Kan till viss del berott på programmaterialet och mixen men inte helt och hållet.
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Dela tråden så man är med i "snacket"
-
Marcus Nordlander
- Rookie

- Kontakt:
Tycker vi försöker hålla oss till ämnet. Det kanske är så att ingen finner det intressant att diskutera peavey versarray bara för att det är peavey? 
- Gustav Hedelund
- PAR-20

- Presentation: Ju mer jag lär mig om ljud desto mindre inser jag att jag kan.
- Kontakt:
Catfish records är det, en av deras SACD, volym 1 och skivan heter typ closer to the truth eller något sånt. Allt kan vara fel men catfish/fishbone eller nåt sånt.
"Om man utgår från att folk är trevliga är det förvånansvärt många som är det."
- Gustav Hedelund
- PAR-20

- Presentation: Ju mer jag lär mig om ljud desto mindre inser jag att jag kan.
- Kontakt:
Stockfisch Records Closer To The Truth SACD vol.1
"Om man utgår från att folk är trevliga är det förvånansvärt många som är det."
-
Jonas Jansson
- PAR-36

- Presentation: Ung musiker som började med hemstudio sedan live.
Behöver ni extra hjälp tveka inte! - Ort: Skokloster
- Kontakt:
Oja!Jag tycker det är intressant att kolla på Youtube efter olika produkter som man får se på ett annat sätt än i broschyrer/hemsidor.
Eller göra en egen hemsida med kanske exakta mätningar med mätmikrofoner å ladda upp.
-
Per Johanson
- PAR-64

Jag fattar inget. Börjar väl bli gammal och gaggig.Jonas Jansson skrev:Oja!Jag tycker det är intressant att kolla på Youtube efter olika produkter som man får se på ett annat sätt än i broschyrer/hemsidor.
Eller göra en egen hemsida med kanske exakta mätningar med mätmikrofoner å ladda upp.
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Jag tror att man bäst väljer produkter som modulära pelarhögtalare etc genom att först lära sig deras egenheter (i form av riggningsinstruktion, inkoppling, trimning, hantering av Excelark/jsp-app) av någon som kan och sen giggar man på dem under goda omständigheter, helst med möjlighet att jämföra med referenser på ett så kontrollerat sätt som möjligt. Ses vi på hemmet, Per?
Idealet vore väl egentligen att man hade rejält ogenomsynliga scrims och två-tre tutor upphängda och inkopplade via en XL88. På gig.
Min arbetsgivare valde NS1000 mot bland annat Carlssonhögtalare på 70-talet på det här sättet. Det går många rövarhistorier om den processen, men jag har kollegor som var med och har berättat hur NS1000 fullkomligt utklassade allt annat i frågan om tydlighet och upplösning på röster; något som var och är väldigt viktigt för oss. Jag har ett par på bordet, de står sig väl om man dels moddar filtret och dels ger dem ett slutsteg som inte nollgenomgångsdistar och TIM'ar så mycket. Xelex-stegen (vi har högvis av dem i källaren!) ska man sky som pesten, tex. Jag har ett NAD-steg på 2*45W. Det funkar, men jag vill testa med ett labsteg eller ett ordentligt engelskt MosFetsteg som kanske C-Audio eller motsvarande...
Idealet vore väl egentligen att man hade rejält ogenomsynliga scrims och två-tre tutor upphängda och inkopplade via en XL88. På gig.
Min arbetsgivare valde NS1000 mot bland annat Carlssonhögtalare på 70-talet på det här sättet. Det går många rövarhistorier om den processen, men jag har kollegor som var med och har berättat hur NS1000 fullkomligt utklassade allt annat i frågan om tydlighet och upplösning på röster; något som var och är väldigt viktigt för oss. Jag har ett par på bordet, de står sig väl om man dels moddar filtret och dels ger dem ett slutsteg som inte nollgenomgångsdistar och TIM'ar så mycket. Xelex-stegen (vi har högvis av dem i källaren!) ska man sky som pesten, tex. Jag har ett NAD-steg på 2*45W. Det funkar, men jag vill testa med ett labsteg eller ett ordentligt engelskt MosFetsteg som kanske C-Audio eller motsvarande...
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.