Alcons linearray
-
Gäst
Nu ska jag inte vara sån, men frekvensgången på lådan är väl ändå inte den enda parametern som avgör hur mycket bandbredd man får när man jobbar med LA, självklart måste registret återges av lådan men längden på arrayet är fortfarande det som bestämmer hur långt ner i frekvens man får någon direktivitet.
- David Wennberg
- PAR-64

Instämmer med Ingo. Det väsentliga med linearray är längd på klustret, och framför allt många lådor per kluster (sex stora lådor per sida är inte lika roligt som tolv små, tyvärr).
Hörde för övrigt en stor Georigg för första gången i torsdags, 15+2 lådor per sida (plus outfills som jag tyvärr inte hörde så mycket av). Systemet låter utan tvekan bra, men det var tyvärr inte riktigt rätt dag och material för att man skulle kunna utvärdera systemet på riktigt. Potential finns det dock, även med färre lådor per sida (hörde ett system förra sommaren på Gävle Cityfest).
Hörde för övrigt en stor Georigg för första gången i torsdags, 15+2 lådor per sida (plus outfills som jag tyvärr inte hörde så mycket av). Systemet låter utan tvekan bra, men det var tyvärr inte riktigt rätt dag och material för att man skulle kunna utvärdera systemet på riktigt. Potential finns det dock, även med färre lådor per sida (hörde ett system förra sommaren på Gävle Cityfest).
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
sondre bry glevoll
- Rookie

- Kontakt: