Tjena!
Jag får en känsla av att jag måste gaina skiten ur mixern för att få nxampen att svara....det är ändå bara 2st S2 och 2st PS15 som ska drivas, men den spontana känslan är att det skjuter på bättre med en analogprocessor och ett lab4000 vid samma output på mixern än med Nxampen....då har jag ändå gainkompenserat i dsp´n.
FÖRSLAG??
"Akut!" Dålig input i Nxamp???
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
"Akut!" Dålig input i Nxamp???
We make good music sound great!
-
Carl Bergander
- PAR-30

Re: "Akut!" Dålig input i Nxamp???
finns ju alla möjliga gain att pilla på i nxamp.
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
Det kan ju skilja rätt mkt i gain mellan olika steg, så det är väl inte omöjligt att NX-steget låter mindre vid samma input som ett LAB 4000 ?
LAB 4000 har ju flera olika gain-lägen, kolla vilket du har och kolla upp vilken gain NX-steget har så har du svaret.
Olika steg har också olika funktioner på rattarna, LAB-stegen har ju dämpning på rattarna, medan andra har rattar som kontrollerar outputen.
LAB 4000 har ju flera olika gain-lägen, kolla vilket du har och kolla upp vilken gain NX-steget har så har du svaret.
Olika steg har också olika funktioner på rattarna, LAB-stegen har ju dämpning på rattarna, medan andra har rattar som kontrollerar outputen.
Johannes Nordgren skrev:Tjena!
Jag får en känsla av att jag måste gain a skiten ur mixern för att få nxampen att svara....det är ändå bara 2st S2 och 2st PS15 som ska drivas, men den spontana känslan är att det skjuter på bättre med en analogprocessor och ett lab4000 vid samma output på mixern än med Nxampen....då har jag ändå gainkompenserat i dsp´n.
FÖRSLAG??
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Efter en mjukvaru-uppdatering och byte av presets funkade det kanon.
Testade igen innan soundcheck för att se om jag var helt ute och cyklade....men trots att jag gainkompenserade upp steget svarade det dåligt även på ca +4db på mastern....men med den andra presets'en höll jag på att flyga baklänges vid -18db.
Det får bli ett samtal till intersonic och kolla läget....
Trevlig sommar!
Testade igen innan soundcheck för att se om jag var helt ute och cyklade....men trots att jag gainkompenserade upp steget svarade det dåligt även på ca +4db på mastern....men med den andra presets'en höll jag på att flyga baklänges vid -18db.
Det får bli ett samtal till intersonic och kolla läget....
Trevlig sommar!
We make good music sound great!