Billebro Extreme
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
Här är en till , fast där under ett artistnamn...Mikael Hedman skrev:Skulle ni eller någon annan hyra denna kille som DJ?!?!?!
http://www.blocket.se/vi/13009708.htm?ca=4_s
Ser ut som ett gammalt fyllo på bilden!
http://www.blocket.se/vi/19662985.htm?ca=2_s
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Har man 749 st annonser online och samtidigt betalar för en butik så är det ju klart att blocket får in en del pengar och kanske ser mellan fingrarna? Det är ju ganska genomskinligt att ha följande annonser efter varandra:
23st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
22st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
14st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
13st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
17st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
6000 W diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
4st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
6st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
12st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
7st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
16st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
15st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
11st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- +moms/st
9st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
8st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
5st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
2st 6 kW diesel elverk nytt NETTO 3995:- + moms/st
Samtliga godkända inom 20 minuter av blocket samma dag! Helt klart ett sätt att komma runt dublettannonsering, man anger att man bara har ett visst antal, när det igentligen bara rör sig om vanlig försäljning från hyllan.
Blocket verkar tolka reglerna olika, försöker man själv posta två annonser som liknar varandra för mycket så är det stopp direkt.
Samtliga godkända inom 20 minuter av blocket samma dag! Helt klart ett sätt att komma runt dublettannonsering, man anger att man bara har ett visst antal, när det igentligen bara rör sig om vanlig försäljning från hyllan.
Blocket verkar tolka reglerna olika, försöker man själv posta två annonser som liknar varandra för mycket så är det stopp direkt.
//Jonas - ljudoljus.net crew
- Leif Baltazars
- PAR-64

- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Kontakt:
Kent har tydligen lyckats nästla in sig här på forumet också! Så många inlägg på detta ämne hittills och fler lär det bli
Antar att några läsare av denna tråd har surfat till hans sida för att kolla in. Det han gör, är det genialiskt eller dåraktigt? Hur som helst, han kränger sopor för 10 mille på ett år. (Ja inte BARA sopor, en del kvalitetsmärken slinker igenom också)
Jonas: Fint exempel på hur blocket släpper igenom annonser. Blev uppringd i förra veckan av en säljare på blocket som ville sälja "butik" på blocket. Påpekade då att det kändes inget vidare att ha butik med tanke på trådens huvudman. Säljaren som var gammal DJ suckade till och gav upp säljarsnacket, avslutade och bad om att få skicka några PDF filer och hoppades att jag skulle återkomma.
För er som vill kolla vad Blocket erbjuder... se PDF filerna.
Jonas: Fint exempel på hur blocket släpper igenom annonser. Blev uppringd i förra veckan av en säljare på blocket som ville sälja "butik" på blocket. Påpekade då att det kändes inget vidare att ha butik med tanke på trådens huvudman. Säljaren som var gammal DJ suckade till och gav upp säljarsnacket, avslutade och bad om att få skicka några PDF filer och hoppades att jag skulle återkomma.
För er som vill kolla vad Blocket erbjuder... se PDF filerna.
- Bilagor
-
- Blocket - Presentation sökord.pdf
- (292.09 KiB) Nerladdad 352 gånger
-
- Blocket - Presentation jättebanner.pdf
- (502.59 KiB) Nerladdad 280 gånger
-
- Blocket - Presentation butik.pdf
- (450.11 KiB) Nerladdad 293 gånger
-
- Blocket - Presentation baspaket.pdf
- (466.96 KiB) Nerladdad 282 gånger
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
- Robert Hillbom
- PAR-36

- Kontakt:
Tydligen ändrat nu... det kanske är folk som klagar ändå.Jonas Larsson skrev:Har man 749 st annonser online och samtidigt betalar för en butik så är det ju klart att blocket får in en del pengar och kanske ser mellan fingrarna? Det är ju ganska genomskinligt att ha följande annonser efter varandra:
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
Jag måste bara få varna för billebros egna högtalar element.
Jag gilla ej att snacka skit och så men detta känns som man måste ta upp så ej folk köper nått som låter rent ut sagt skit och ångrar sig.
en kompis ringde till mig och sa han kommit över 2 subbar, dubbel 15" i hornkonstruktion med omega pro 15" element i.
han hadde ej nå steg och ville komma till min förvaringslokal och prova dem, visst tyckte jag.
vid första anblick på lådan såg den väl okej och fabriksbyggd ut, men make till dåligt ljud ha jag aldrig varit med om, ingen effekt tålighet alls, steget klippte direkt, man kunde ej få nå tryck det bara brumma och lät skit vad för musik jag en spela och hur jag än ställde filtret och eqn så lät inget bra. dessutom va lådan värdelöst stagad, alla väggar sviktade och allt skramlade på lådan och lät bara allmänt illa, det läckte ut luft vid kontakterna och gallret skallra. jag skruva då upp lådan och ut med ett element och vad stog då på elemetet, jo BILLEBRO OMEGA PRO, om det endå hadde varit eminence omega pro element i den lådan kanske det låtit hyfsat iaf, men det där är fan enligt min menning sämre än biltemas egna högtalare det här. det värsta med detta är juh endå att folk säljer dom som "eminence omega element" eller med "jbls element i" och så vidare.
ajja va tvungen att skriva av mig lite för det lätt rent ut sagt skit. dom finns fortfarande kvar i min lokal i soprummet om nån vill komma och lyssna på eländet och bilda sin egen uppfattning.
Jag gilla ej att snacka skit och så men detta känns som man måste ta upp så ej folk köper nått som låter rent ut sagt skit och ångrar sig.
en kompis ringde till mig och sa han kommit över 2 subbar, dubbel 15" i hornkonstruktion med omega pro 15" element i.
han hadde ej nå steg och ville komma till min förvaringslokal och prova dem, visst tyckte jag.
vid första anblick på lådan såg den väl okej och fabriksbyggd ut, men make till dåligt ljud ha jag aldrig varit med om, ingen effekt tålighet alls, steget klippte direkt, man kunde ej få nå tryck det bara brumma och lät skit vad för musik jag en spela och hur jag än ställde filtret och eqn så lät inget bra. dessutom va lådan värdelöst stagad, alla väggar sviktade och allt skramlade på lådan och lät bara allmänt illa, det läckte ut luft vid kontakterna och gallret skallra. jag skruva då upp lådan och ut med ett element och vad stog då på elemetet, jo BILLEBRO OMEGA PRO, om det endå hadde varit eminence omega pro element i den lådan kanske det låtit hyfsat iaf, men det där är fan enligt min menning sämre än biltemas egna högtalare det här. det värsta med detta är juh endå att folk säljer dom som "eminence omega element" eller med "jbls element i" och så vidare.
ajja va tvungen att skriva av mig lite för det lätt rent ut sagt skit. dom finns fortfarande kvar i min lokal i soprummet om nån vill komma och lyssna på eländet och bilda sin egen uppfattning.
- Andreas Vinnberg
- PAR-20

- Presentation: Kommer ursprungligen från Dalarna men har emigrerat till Göteborg för studier. Elektroingenjör på visitkortet men jobbar minst lika mycket med ljud och ljus.
- Kontakt:
- Nicke Löfgren
- PAR-64

-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
iaf så hela meningen med mitt inlägg var att folk bli lurade att tro det är andra element i lådorna än vad det i själva verket är. och det ha juh denna tråd varit inne på förut.
Och när jag säger att detta var bland det värsta i högtalarvägg jag hört så mena jag det. Som jag förstog det på min polare så hadde han blivit lovad eminence omega pro 15" are i lådorna, men det stämde juh inte alls, om det hadde varit det hadde han juh iaf kunnat sålt elementena löst för en slant, finns juh ingen som betala för lösa billebro element skulle jag tro, men men. bara ett inlägg från min sida till er som är i högtalar köp funderingar och kollar på dessa högtalare. provlyssna dem först.
Och när jag säger att detta var bland det värsta i högtalarvägg jag hört så mena jag det. Som jag förstog det på min polare så hadde han blivit lovad eminence omega pro 15" are i lådorna, men det stämde juh inte alls, om det hadde varit det hadde han juh iaf kunnat sålt elementena löst för en slant, finns juh ingen som betala för lösa billebro element skulle jag tro, men men. bara ett inlägg från min sida till er som är i högtalar köp funderingar och kollar på dessa högtalare. provlyssna dem först.
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
-
Daniel Noise Johansson
- PAR-20

Håller med Jonas, det är inte svårt att tro att det är originalprodukter, PRO215JBL Ser EXAXT ut som JBL SRX725.Jonas Larsson skrev:Det finns väl en anledning till att sortimentet har så lika namn som andra produkter, tex Billebro PRO215JBL, just för att de som inte är så insatta ska tro att det är originalprodukter, riktigt ful marknadsförning.
Det enda som egentligen skiljer på utseendet är loggan och JBL's strukturlack
Kollar man på mått etc så är PRO215JBL 124cm hög och SRX725 121,9cm
PRO215JBL väger 55kg medans SRX725 enbart väger 45kg
Och ser man sedan vad Mattias Carlsson skriver så lär det även i PRO125JBL sitta Billebro Omega PRO och inte Eminence Omega PRO....
Fan av 3Fas feat Nollan!
- Nicke Löfgren
- PAR-64

VIRUS
Nu har Tradera oxo invaderats av virus!!!!!!!!! Billebro har lyckas hitta den sajten oxo sen öser han in annonser
Finns snart ingen seriös begagnat sajt
Finns snart ingen seriös begagnat sajt
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
Re: Billebro Extreme
Är det möjligen samma Kent som Leifi ringer till och vill köpa disco-anläggning?
http://www.youtube.com/watch?v=BoHJ6fjgUUk
/M
/M
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
Re: Billebro Extreme
Mgg veterligen så är rösten VÄLDIGT bekant med her Billebros...Magnus Gustafsson skrev:Är det möjligen samma Kent som Leifi ringer till och vill köpa disco-anläggning?
/M