Billebro Extreme

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Re: Billebro?

Inlägg av Robert Hillbom »

Svante Gustafsson skrev:har prisjakt uteslutet billebro? hittar dom inte längre ..
Synd att inte Blocket gör detsamma... men han "som även kan dansa" drar väl runt 2 heltidstjänster där med sina 7-800 annonser som verkar uppdateras en gång varannan vecka.
Synd - för Blocket blir bara mindre intressant.
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Niklas Elste »

jag frågade faktiskt blocket om dom inte kunde utveckla ett billebro filter

jag fick inge svar!!!

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Måns Nilsson skrev:Billebro, ja, Billebro.

Man bör tänka sig för fem gånger innan man handlar där.
Jag har fått visitkort av honom på ett gig!

Men ja, det ska man verkligen göra, synd att det finns många oinsatta som drabbas av mindre seriösa aktörer i branschen.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Mikael Hedman
PAR-36
PAR-36
Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.

Inlägg av Mikael Hedman »

Angående annonsering så "ska" man annonsera för ca 10% av sin omsättning, större företag såå som cocca cola annonserar för ca 20% av sin omsättning! Bara för att han har en massa annonser på blocket behöver inte betyda att man är oseriös (men kanske i detta fall då) om billebro nu lägger sina 10% på enbart blocket, där en annons kostar ca 20kr, och ligger i 2månader! Den enda annonsen kanske ger under sin livstid 300-1000klick till deras hemsida! Du hittar inte billigare annonsplats än det! Om man nu ska tro billibro så lär ju deras omsättning vara hög, och då blir det en j*vla massa annonser!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Niklas Elste »

ok hur tolkar man dom där sifrorna?
rött = dåligt

men totalt hur slutar det?

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Niklas: 2007 omsatte Billebro 10 miljoner men gick med en förlust på 644000:-, rött är minus (som man ser med minustecknet före) som är rödmarkerat för att man enklare ska se att företaget har förluster på något och sen står allt i tusentals kronor så - 644 är - 644000kr.

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

...och dom som är mer insatta i bolag och hur dom drivs vet ju att siffrorna är ju inte hela sanningen. Man måste läsa mer än bara minusposten. 8)
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Daniel Aronsson
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Daniel Aronsson »

har hört ryktesvägen att alla affärer inte går rätt till på billebro kanske ligger nått i de ryktet då

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

hmm... måste ju kolla in deras filmer på YouTube och det hann gå hela 25 sekunder (!!) innan jag blev förbannad.
Citat från filmen: "Det vi har här är ju då avdelningen lite större högtalare... så vi har bl.a dubbel-15 från JBL... eeh som vi kallar för.. Pro-JBL... eeh dom är en av våra absolut bästa högtalare vi har faktiskt. Fruktansvärt bra. De ingår i Big-Mama paketet också"
0,53: "Sen har vi då en mindre enkel JBL pro från Billebro"
http://se.youtube.com/watch?v=92DcCLwtYrs

mm... falsk marknadsföring kanske? Dubbel-15 från JBL säger de i filmen bl.a. Jag som är JBL fantast vill inte att märket svärtas ner av nått billigt skit från China. Bara för att lådorna SER liknande ut. Det är ju ungefär som om de som säljer Aclon säger i en demofilm "Här har vi högtalare från Nexo... eeh som vi kallar för Aclon". Får nog meddela Septon så de får agera och dra in Harman Groups advokater :)
Robban Hillbom

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Mattias Carlsson »

fan dom där videorna på u-tube är juh ren underhållning.haha
robban du räddade min kväll, jag la en skit film jag satt och glodde på åt sidan och satte mig vid datorn med popcorn skålen istället och kolla på "komedier" på u-tube iställe. bästa filmerna i den genren jag sett på länge, länge sen jag skratta så mycke:P

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Vad säger han JBL PRO Billebro?? det rimmar ju nässtan
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Kontakt:

Inlägg av Toiva Savolainen »

Aj vad ont i ögonen den mannen måste ha varje kväll när han kommer hem. Lite väl mycket exponering av laser kanske.
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Niklas Elste skrev:jag frågade faktiskt blocket om dom inte kunde utveckla ett billebro filter

jag fick inge svar!!!
Det finns redan!

Har slagit ihop tråden med tidigare Billebro tråd.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Kontakt:

Inlägg av Svante Gustafsson »

men dom verkar uteslutna från prisjakt eller hur? dom var väl med innan?
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Rolf Sirak
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

billebo

Inlägg av Rolf Sirak »

hejsan robban

Jag har faktiskt kontaktat Septon ett par gånger ang Billebro,s friskt
användande av JBL som sök ord i annonserna, så vi för se om
de gode Septon pojkarna nyper till inom snar framtid...

Som JBL fantast så har man ruttnat några gänger på " spelar skiten ut JBL " osv...Samma fabrk som.....ja du fattar...

lev å må
riffo

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Funkar inte Blockets regler som Tradera/ebay? Är du "oseriös2 eller falsk marknadsföreng så blir man spärrad.

Det är ju vilseledande reklam

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Re: billebo

Rolf Sirak skrev:hejsan robban

Jag har faktiskt kontaktat Septon ett par gånger ang Billebro,s friskt
användande av JBL som sök ord i annonserna, så vi för se om
de gode Septon pojkarna nyper till inom snar framtid...

Som JBL fantast så har man ruttnat några gänger på " spelar skiten ut JBL " osv...Samma fabrk som.....ja du fattar...

lev å må
riffo
Bra Riffo! Då hann du före mig :)
Robban Hillbom

Användarvisningsbild
Mikael Hedman
PAR-36
PAR-36
Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.

Inlägg av Mikael Hedman »

Skulle ni eller någon annan hyra denna kille som DJ?!?!?!

http://www.blocket.se/vi/13009708.htm?ca=4_s

Ser ut som ett gammalt fyllo på bilden!

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Nicke Löfgren skrev:Funkar inte Blockets regler som Tradera/ebay? Är du "oseriös2 eller falsk marknadsföreng så blir man spärrad.

Det är ju vilseledande reklam
nja.. om de får in MÅNGA klagomål så kan de göra nånting, men så länge som inte folk klagar kan de inte göra nått.
Men falsk marknadsföring kan de förstås inte godkänna eftersom det är olagligt. Och vissa annonser är väl i gråzonen...

Själv hettade jag rätt rejält på Blockets kundtjänst (som jag då hade i telefon för jag hade "butik" där) efter att inte fått annonsera ut CD och mixer under "stereo & surround" rubriken - för det skulle vara under "studio och scenutrustning" enligt killen på kundtjänst. Frågade då hur det kunde komma sig att Billebro fick annonsera ut sånt under den kategorin isf? Efter en del hetska kommentarer från min sida så fick jag som jag ville. Sen upptäckte jag att för Billebro gick det tydligen bra att annonsera ut GLOWSTICKS under "stereo & surround" (vad nu glowsticks har med stereo att göra). Och jag vet inte HUR många annonser det är dubletter på under olika kategorier, nått som även står i reglerna att man inte får ha. Men har man tillräckligt många annonser och själv "föder" två medarbetare på Blocket varje månad är det tydligt inte så noga med annonsutformningen som för andra annonsörer.

Som sagt... SYND för Blocket som enligt min mening skjuter sig själva i foten med att godkänna denna annons-SPAM.
Robban Hillbom

Skriv svar