Nicke Löfgren skrev:Funkar inte Blockets regler som Tradera/ebay? Är du "oseriös2 eller falsk marknadsföreng så blir man spärrad.
Det är ju vilseledande reklam
nja.. om de får in MÅNGA klagomål så kan de göra nånting, men så länge som inte folk klagar kan de inte göra nått.
Men falsk marknadsföring kan de förstås inte godkänna eftersom det är olagligt. Och vissa annonser är väl i gråzonen...
Själv hettade jag rätt rejält på Blockets kundtjänst (som jag då hade i telefon för jag hade "butik" där) efter att inte fått annonsera ut CD och mixer under "stereo & surround" rubriken - för det skulle vara under "studio och scenutrustning" enligt killen på kundtjänst. Frågade då hur det kunde komma sig att Billebro fick annonsera ut sånt under den kategorin isf? Efter en del hetska kommentarer från min sida så fick jag som jag ville. Sen upptäckte jag att för Billebro gick det tydligen bra att annonsera ut
GLOWSTICKS under "stereo & surround" (vad nu glowsticks har med stereo att göra). Och jag vet inte HUR många annonser det är dubletter på under olika kategorier, nått som även står i reglerna att man inte får ha. Men har man tillräckligt många annonser och själv "föder" två medarbetare på Blocket varje månad är det tydligt inte så noga med annonsutformningen som för andra annonsörer.
Som sagt... SYND för Blocket som enligt min mening skjuter sig själva i foten med att godkänna denna annons-SPAM.