Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Jörgens på Soundforce gissar jag, eller kanske Ljudjohans? Jag är fett imponerad av dessa varelser, det känns som om de har hur mycket som helst att ge.
Anders Brandén skrev:Jörgens på Soundforce gissar jag, eller kanske Ljudjohans? Jag är fett imponerad av dessa varelser, det känns som om de har hur mycket som helst att ge.
J-SUB har mycket att ge, men jag sätter mina sista femöringar på att B2 är det lite mer untz i. Iof krävs det tre B2 för att få CSA - men gud så sköna dom är.
Körde fyra J-SUB på Dreamhack, och jämfört med fyra B2 jag kört med tidigare, så skulle jag föredra B2.
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Är det så? Jag har lekt alldeles för lite med B2 för att kunna göra en korrekt jämförelse, men jag litar på d&b-kungens omdöme! Jag är mest imponerad av att Jörgen körde en J-SUB per sida på vår baleftersläckning och trots att man fick en hård spark i magen av baskaggen överallt i lokalen så sa teknikern att de knappt gick på styrfart.
Anders Brandén skrev:... Jag är mest imponerad av att Jörgen körde en J-SUB per sida på vår baleftersläckning och trots att man fick en hård spark i magen av baskaggen överallt i lokalen så sa teknikern att de knappt gick på styrfart.
Det är det som är roligt med d&b, man tror att det jobbar hårt men det finns oftast mer att ge.
Har man t.ex. Rope så kan man se exakt hur mycket stegen levererar.
Flygbar, kardioid=lätt val. I alla fall i de fall man vill ha en (hyper)kardioid. I vissa lägen kan det vara önskvärt andra inte. Lådvalet är också systemberoende och enligt mitt förmenande är det ytterst sällan man hör en B2:a i Sverige göra det den är bäst på.
d&b är bra överlag men många av de andra premiumtillverkarna är lika långt framme tycker jag, men visst är J-serien ett av de absolut bästa systemen just nu. Övervakning över steg och element har t ex Meyer haft rätt länge också.
Tillbaka till frågan, nu har du rört till det med fas och polaritet igen Nicke. Men i princip är det delay, polaritetsvända och kanske något FIR filter för att få ihop det hela.
edit: Tillägg om val av sub.
Senast redigerad av 2 Per Johanson, redigerad totalt 0 gång.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
Hade förmånen att se den nya J-Infra när jag var på fabriken i Backnang för ett par veckor sen. Kan nog vara nåt för alla som är intresserade av riktigt fläskig bas. Byggd som en J-Sub, men bestyckad med tre stycken 21".
Jonas Redig skrev:Hade förmånen att se den nya J-Infra när jag var på fabriken i Backnang för ett par veckor sen. Kan nog vara nåt för alla som är intresserade av riktigt fläskig bas. Byggd som en J-Sub, men bestyckad med tre stycken 21".
Behövs det verkligen så mycket mer i det lägre registret??? Både B2 och J-SUB levererar tillräckligt i det lägre registret.