Tjena!
Jag hade planer på att bygga bakre högtalare till ett hemmabiosystem med ett par 6.5" koaxer som jag fått. Första intrycket av högtalarna var att det lät ganska fult. Men efter som jag är allergisk mot att släng saker som fungerar så vill jag göra något åt detta.
Jag kopplade på en 15 bands EQ och fick ganska bra hyfs på dem bara genom att backa 1Khz till 2.3Khz grovt.
Finns det någon som kan hjälpa mig att rita ett kopplingsschema på en krets som backar dessa frekvenser i två steg t.ex. 75% sedan 50% eller liknande?
Tack på förhand
/Erik
Koaxer låter illa.
- Erik Arvidsson
- PAR-20

- Inlägg: 98
- Blev medlem: fre 06 jul 2007, 09:12
- Presentation: ... Presentation uppdateras när något väsentligt finns att säga
- Ort: Hässleholm/Skåne/Sverige
- Kontakt:
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster
