Kylfläktar till carver PM 1,5

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Urban Gidlund
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 11:24

Kylfläktar till carver PM 1,5

Inlägg av Urban Gidlund »

Hej

Vet någon om vilka fläktar det går att sätta in i Carverstegen PM 1,5. De jag har (orginal) gör att fläktljudet kommer ut i högtalarna. Så de har nog gjort sitt.

Användarvisningsbild
Pontus Ringholm
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 13:11
Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...

Peace
Ort: Rydal

Inlägg av Pontus Ringholm »

om du har garanti kvar på steget så kanske du kan lämna in det.
Annars kan du ju koppla ur fläkten och köra på en exter, eller kolla vad det är för anslutning och volt antal på fläkten, har du tur så kan du hitta en billig fläkt på nätet som egentligen är till för datorer men bör fungera minst lika bra.
Finns även PC fläktar som flyttar mer lyft och är tystare.

Peace

Användarvisningsbild
Magnus Stridsberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 196
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Inlägg av Magnus Stridsberg »

Pontus Ringholm skrev:om du har garanti kvar på steget så kanske du kan lämna in det.
Med tanke på åldern på de stegen så lär det inte finnas mycket garanti kvar… :-)

Urban: Nu är det flera år sedan jag skruvade i PM1.5-stegen, men om åderförkalkningen inte är alltför illa så har jag för mig det satt en liten urusel fläkt i dessa. Den kunde regleras i tre hastigheter, låg och hög med en omkopplare, samt extra hög av inbyggd termostat. Jag har inte en aning om vilken spänning fläkten arbetade på, har bara ett svagt minne av att det var något konstigt med den. Släng ut eländet och sätt in en 230V 80mm datorfläkt, styrd direkt från strömbrytaren. Det är den enklaste lösningen.
Kommer du på vad det är för spänning (och om det är lik- eller växelström) så skriv det gärna här. Jag har ett likadant steg som inte är använt på länge, men som också behöver en fläkt.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 30 och 0 gäster