Vart ligger ditt slutsteg?
-
Fredrik Karlsson
- PAR-20

Vart ligger ditt slutsteg?
Om man har en skala på 1-10. vart ligger just ditt slutsteg.
(1=bäst, 10=Sämst)
Skriv vad du har för slutsteg och vart du tycker att det ligger på skalan.
(1=bäst, 10=Sämst)
Skriv vad du har för slutsteg och vart du tycker att det ligger på skalan.
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Re: Vart ligger ditt slutsteg?
Förhoppningsvis ligger det i en rack ute på gig och drar in pengar.Fredrik Karlsson skrev:vart ligger just ditt slutsteg.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
-
Robban Markusson
- PAR-20

Precis som jonathan säger... På vilka sätt är mina steg bra?
Jag har 1st Lab ss1400 & 2st Lab ss1000b i samma vagn...
Den väger närmre hundra kilo, överspecade i effekt, hyssat billiga beg dock, snygga om man gillar 80 tals design.
Finns de nåt bra med dom måntro...jo skulle va driftsäkerheten då, och så blinkar dom ganska fint.....så är man ute o lirar varje helg slipper man köpa gymkort.
Jag har 1st Lab ss1400 & 2st Lab ss1000b i samma vagn...
Den väger närmre hundra kilo, överspecade i effekt, hyssat billiga beg dock, snygga om man gillar 80 tals design.
Finns de nåt bra med dom måntro...jo skulle va driftsäkerheten då, och så blinkar dom ganska fint.....så är man ute o lirar varje helg slipper man köpa gymkort.
-
Fredrik Karlsson
- PAR-20

Ni måste ju ha köpt era slutsteg för en eller flera anledningar,Ta alla nackdelar och fördelar med era steg och lägg i hop dom till en siffra på skalan. Det ska väl inte vara så svårt eller?
Anledningen är för att ni inte ska behöva sitta och skriva ner allt som är bra, respektive dåligt med stegen. För förs hade jag tänkt att göra en tråd som var så. Men ingen hindrar er att skriva varför erat steg suger, eller Ljuder!
Anledningen varför.. Hmmm Bara jävligt intressant att se vad ni tycker om era steg. Bra att veta för dom som ska köpa ett nytt, inklusive jag. Det kan va intressant att se vilket steg som kommer på toppen och vilket som kommer ligga på botten. Men ni kan skita i att skriva vilket steg ni har om ni skäms över dom!....
Anledningen är för att ni inte ska behöva sitta och skriva ner allt som är bra, respektive dåligt med stegen. För förs hade jag tänkt att göra en tråd som var så. Men ingen hindrar er att skriva varför erat steg suger, eller Ljuder!
Anledningen varför.. Hmmm Bara jävligt intressant att se vad ni tycker om era steg. Bra att veta för dom som ska köpa ett nytt, inklusive jag. Det kan va intressant att se vilket steg som kommer på toppen och vilket som kommer ligga på botten. Men ni kan skita i att skriva vilket steg ni har om ni skäms över dom!....
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Anledningen varför vi kör med d&b P1200, d&b E-PAC och d&b D12 är att vi kör med deras system rakt igenom...Fredrik Karlsson skrev:Ni måste ju ha köpt era slutsteg för en eller flera anledningar,Ta alla nackdelar och fördelar med era steg och lägg i hop dom till en siffra på skalan. Det ska väl inte vara så svårt eller?
//Magnus
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
OK, jag är tydligen på skrivhumör (fast jag borde slagga egentligen...).
Jag kör QSC rakt igenom. PowerLight 9.0, 6.0 och 4.0, samt PLX-3402. En anledning till PowerLight är att det finns väldigt få steg i den storleken på marknaden (OK, klart fler nu än när vi började med dem), och jag gillar att ha MYCKET headroom.
Den absolut största anledningen att jag vägrar köpa något annat är dock att de är så fruktansvärt driftsäkra. Av alla steg vi har nu och någonsin har haft på hyran under mer än 10 år har vi haft EN service, och det rökmolnet borde jag ha ett nackskott för
Av alla steg vi sålt och installerat under alla år har INGET kommit tillbaks. Jag har fått in ett enda på service i övrigt, vilket vi inte sålt, och det beror helt enkelt på att steget var näranog lika gammalt som jag själv.
Betyg får andra sätta, men det framgår nog rätt klart att jag är nöjd med valet av steg....
Jag kör QSC rakt igenom. PowerLight 9.0, 6.0 och 4.0, samt PLX-3402. En anledning till PowerLight är att det finns väldigt få steg i den storleken på marknaden (OK, klart fler nu än när vi började med dem), och jag gillar att ha MYCKET headroom.
Den absolut största anledningen att jag vägrar köpa något annat är dock att de är så fruktansvärt driftsäkra. Av alla steg vi har nu och någonsin har haft på hyran under mer än 10 år har vi haft EN service, och det rökmolnet borde jag ha ett nackskott för
Av alla steg vi sålt och installerat under alla år har INGET kommit tillbaks. Jag har fått in ett enda på service i övrigt, vilket vi inte sålt, och det beror helt enkelt på att steget var näranog lika gammalt som jag själv.
Betyg får andra sätta, men det framgår nog rätt klart att jag är nöjd med valet av steg....
-
Robban Markusson
- PAR-20

- Hasse Queisser
- PAR-64

- Kontakt:
Jodå... det också. Alla sorters gig betalar räkningarnaRobban Markusson skrev:Ganska tung stegpark du har hasse...Inte så mycke bröllop o skoldisco där inte...
- David Wennberg
- PAR-64

-
Robban Markusson
- PAR-20

- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Kör med LAB6400 samt LAB FP 10000.Q.
Vi köpte 40 st 6400 på ett bräde för drygt två år sedan och de har varit ute på många gig. Inget har strulat. Jag tycker de fungerar underbart.
Att sätta betyg får exakt som Hasse säger andra göra.
Fördelar med LAB tycker jag är ljudkvalitén, vikten samt den utomordentliga servicen.
Hej från Eric
Vi köpte 40 st 6400 på ett bräde för drygt två år sedan och de har varit ute på många gig. Inget har strulat. Jag tycker de fungerar underbart.
Att sätta betyg får exakt som Hasse säger andra göra.
Fördelar med LAB tycker jag är ljudkvalitén, vikten samt den utomordentliga servicen.
Hej från Eric