ljud i en zon
-
Jakob Berg
- PAR-20

ljud i en zon
Jag skall rigga ljud på en mässa och kundens önskemål är att dom skall ha ljud till tal i ett område på 10x10m men ljudet får inte spridas utanför detta område,
Min tanke var å hänga upp en max15 på 4 m övanför stolarna som spelar rakt ned i marken
men då förlorar jag talriktningen.. nån som har förslag på en bätte lösning
Min tanke var å hänga upp en max15 på 4 m övanför stolarna som spelar rakt ned i marken
men då förlorar jag talriktningen.. nån som har förslag på en bätte lösning
illuminate
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Jag kan berätta att jag har gjort "konferansljud" i stora hallar.(fotbollhall)
Jag hade typ 20st i rad, Jagbyggde med vanliga mässväggar/monterväggar. Ställde dom som vanligt på högkant 2.5m Sedan så la jag en liggande snett inåt i 45grader mot konferansdeltagarna. Så gjorde jag runt om hela rummet. För att dämpa ytterligare så la jag molton tyg över kanten så det hände ner ca 1m ner över den vinklade delen.
Det funkade kanonbra, ingen överhörning till andra "rum"
Ska se om jag kan göra en lite ritning i paint .-)
Jag hade typ 20st i rad, Jagbyggde med vanliga mässväggar/monterväggar. Ställde dom som vanligt på högkant 2.5m Sedan så la jag en liggande snett inåt i 45grader mot konferansdeltagarna. Så gjorde jag runt om hela rummet. För att dämpa ytterligare så la jag molton tyg över kanten så det hände ner ca 1m ner över den vinklade delen.
Det funkade kanonbra, ingen överhörning till andra "rum"
Ska se om jag kan göra en lite ritning i paint .-)
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Jakob Berg
- PAR-20

-
Krister Hedgren
- PAR-30

- Presentation: Håller på med ljus- och videoteknik, reser en hel del både i och utanför sverige
Skulle det inte kunna gå att sprida ut flera små högtalare över allt, sen tar du något lite större och kör i front som du har lite högre.
Men ändå inte förstarkt.
Här är en smidig sak, kanske inte är jätte bra för just det här men den funkar ypperligt för mindre tal och föreläsningar, placeras längst bak i rummet och sedan en mic på talaren allt följer med i kitet.
Krävs en hel del Eq inställning på burken för annars låter det s**t
http://www.lightspeed-tek.com/default.aspx?id=179
Pris ca 11600 vet inte om det är inkl. eller exkl. moms men priset ligger omkring det.
Men ändå inte förstarkt.
Här är en smidig sak, kanske inte är jätte bra för just det här men den funkar ypperligt för mindre tal och föreläsningar, placeras längst bak i rummet och sedan en mic på talaren allt följer med i kitet.
Krävs en hel del Eq inställning på burken för annars låter det s**t
http://www.lightspeed-tek.com/default.aspx?id=179
Pris ca 11600 vet inte om det är inkl. eller exkl. moms men priset ligger omkring det.
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Välj en högtalare som har kontrollerad spridning över det önskade frekvensområdet.
Häng den högt ovanför talaren och rikta den så att den täcker ända bak, men inte längre.
http://vvv.besserwisser.org/Public/Bilder/coverage.jpeg
Det är det lätta och kompletta svaret
Häng den högt ovanför talaren och rikta den så att den täcker ända bak, men inte längre.
http://vvv.besserwisser.org/Public/Bilder/coverage.jpeg
Det är det lätta och kompletta svaret
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt: