Hur lösa frontljus
Hur lösa frontljus
Hur löser man fronten om man inte får plats med några stativ och det inte finns några andra bra fästpunkter ? Behöver front till en åtta meter bred scen på en biograf. Lägga några floodljus längs framkanten blir väl inget vidare. Funderar på följe längst upp i salongen men det kan bli svårt att få med hela scenen om det skulle behövas. Nån som har nåt bra förslag ? Får väl köra båda följe och lite floodljus annars.
-
- PAR-64
- Presentation: ........................................
- Magnus Lindgren
- PAR-64
- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Hur är det längst bak i lokalen??? Du har ingen möjlighet att ställa dit ett par Manfrotto 087 med alu.rör i toppen samt ett par profiler???
//Magnus - Fegge & Mattes
-
- PAR-20
- Presentation: Technical sales och support på Gobo & Highlight A/S
- Kontakt:
-
- PAR-46
- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64
Två profiler i maskinrummet vore ju fräsigt - biokänsla liksom! Blir det ingen bra lösning så kan en 087 bakom mixplats eller en 087 per sida, längre bak i salongen, kanske vara en lösning? Du kanske inte får ha stativ längs sidorna heller?
Flodljus liggandes på scenen tycker jag är snyggt! Dessa kan du ju använda till både frontljus, och lite effekter. Var inte rädd för att köra underljuset med lite färger heller, kan vara coolt!
Fast jag är ju bara ljudlelle, och ska hålla kakhålet förslutet!
Flodljus liggandes på scenen tycker jag är snyggt! Dessa kan du ju använda till både frontljus, och lite effekter. Var inte rädd för att köra underljuset med lite färger heller, kan vara coolt!
Fast jag är ju bara ljudlelle, och ska hålla kakhålet förslutet!

KISS. Keep It Simple Stupid.
- Ian Delahorne
- PAR-64
- Kontakt:
-
- PAR-36
- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
- PAR-64
- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
-
- PAR-46
- Kontakt: