Capture
-
- PAR-20
Capture
Snart dags för spex igen och i år har vi fått en licens av Capture 3.0 att leka med.
Är det någon som har erfarenhet av detta program? Första problemet vi ska ta itu med blir ju att plotta upp scenen. Tyvärr är ju inte själva ritningsfunktionerna så bra i Capture om man inte bara ska rita en fyrkantig låda till scen och jag har heller inte hittat något annat (gratis-) program som har kunnat exportera något som varit importerbart i Capture. Hur är det tänkt att man ska rita sina scener?
Är det någon som har erfarenhet av detta program? Första problemet vi ska ta itu med blir ju att plotta upp scenen. Tyvärr är ju inte själva ritningsfunktionerna så bra i Capture om man inte bara ska rita en fyrkantig låda till scen och jag har heller inte hittat något annat (gratis-) program som har kunnat exportera något som varit importerbart i Capture. Hur är det tänkt att man ska rita sina scener?
- David Wennberg
- PAR-64
-
- PAR-20
He, he... Näe, jag ska göra ljus åt "det andra spexet", www.holgerspexet.com
Har du fortfarande frågor om Capture så hör av dig. Vi har det i vår studio så jag har lite koll. All min kontaktinfo finns på www.soundlite.se
Där finns även ett par bilder på hur det kan se ut efter ett par minuters ritande.
Där finns även ett par bilder på hur det kan se ut efter ett par minuters ritande.
-
- PAR-20
- David Wennberg
- PAR-64
-
- PAR-20
- David Wennberg
- PAR-64
- Mikael Ekström
- PAR-20
- Kontakt:
Besök Capture's hemsida och hör av dig till dom via deras info där så ska du se att dom hjälper dig med alla problem. Väldigt duktiga och trevliga.
Ingen erfarenhet av 3.0 men den nya 2005 versionen är väldigt lätthanterad och simpel men ändå kraftfull och trevlig.
Ingen erfarenhet av 3.0 men den nya 2005 versionen är väldigt lätthanterad och simpel men ändå kraftfull och trevlig.
Mikael Ekström
Ljustekniker
Frema AB
Kraftverksgatan 6
721 30 Västerås
070 - 363 94 97
021 - 10 33 70
Ljustekniker
Frema AB
Kraftverksgatan 6
721 30 Västerås
070 - 363 94 97
021 - 10 33 70
-
- PAR-20
Ingen fara Dawen, jag känner mig inte beskylld, tänkte bara det var bäst att påpeka (vi fick licensen gratis, så jag håller med om att de är trevliga!).
Jag har mailat dem, men har inte fått svar på den frågan. Får kanske göra ett nytt försök. Pratade med honom på LLB, men jag har inte lyckats hitta de alternativ han pratade om.
En av de nya features:arna i Capture 2005 ska vara att det ska finnas en manual om jag har förstått det hela rätt =)
Jag har mailat dem, men har inte fått svar på den frågan. Får kanske göra ett nytt försök. Pratade med honom på LLB, men jag har inte lyckats hitta de alternativ han pratade om.
En av de nya features:arna i Capture 2005 ska vara att det ska finnas en manual om jag har förstått det hela rätt =)