Sida 1 av 1

dbx Driverack

Postat: fre 10 dec 2004, 14:37
av Gäst
Hej!

Finns det någon här som har koll på skillnader mellan DR PA och 260?

driverack

Postat: fre 10 dec 2004, 14:58
av Björn Smith
Tjoho!

vill minnas att de är mer valfrihet i inställningarna av delning/styrning av utgångar i 260 jämnfört med pa, samt att man kan ansluta 260 till en dator för att styra den.

nån med bättre koll?

plopp/polkaz

Postat: fre 10 dec 2004, 15:03
av Johnny Andersson
Jag har läst att 260 har RS-232 port & Muteknappar vilket inte PA har. Det finns säkert något mer på den... Men det är vad jag vet...

Hur mycket skiljer sig prisen??

Postat: fre 10 dec 2004, 16:15
av Tomas Jern
260 9600

PA 5600

Septons listpris ex. moms

Postat: fre 10 dec 2004, 23:08
av David Wennberg
Ingo: Vad jag hört så är DRPA ganska mycket instegsmodell och ska helst undvikas. Rent specifikationsmässigt så är det väl enklast att du kikar i resp. manual för att avgöra skillnaderna :roll: :wink:

Var det av någon speciell anledning du undrade?

Postat: lör 11 dec 2004, 15:21
av Outofphase
Mest jag som var nyfiken men jag är ganska blyg tack för er kunskap



:oops:

Postat: lör 11 dec 2004, 15:55
av David Wennberg
Här behöver du inte vara blyg Outofphase!

Två sidor som kanske kan vara intressanta:
Sida 1 och sida 2.

Postat: lör 11 dec 2004, 16:54
av ElectroAudioHB
Outofphase skrev: jag är ganska blyg
Välkommen i gänget av gelikar.
Det är rätt många i ljudbranschen som är "goda lyssnare" ;)

Postat: lör 11 dec 2004, 17:43
av David Wennberg
ElectroAudioHB skrev:Det är rätt många i ljudbranschen som är "goda lyssnare" ;)
Det finns rätt många snackare också, desto färre som är bra på bägge 8)

Postat: lör 11 dec 2004, 18:04
av Johan Rex
Jag slår ett slag för min DR. PA Mycket trevlig liten manick...

Förra vintern hade ju Septon lite deal på Dr. PA, så det gick att göra priser då... *vissel vissel* Kanske dealar dom de fortfarande?

Tycker det verkar klart bättre att tjacka en PA istället för Behringers variant. Skiljer inte mycket i pris heller...

Postat: lör 11 dec 2004, 18:18
av David Wennberg
Lennart brukar alltid vara pigg på att sälja grejor :)

Självklart är det vettigare att tjacka en PA än en såndära Behringermanick. Om inte för att det är en mycket bättre pryl så för att man får riktig service med i priset, plus att folket på Septon faktiskt vet vad en DriveRackburk gör, till skillnad från alla misslyckade musiker på Musikbörsen :wink:

Postat: sön 12 dec 2004, 19:16
av Johan Rex
Dawen:

Som sidotråd, vem brukar du ha o göra med på Septon? Själv brukar jag snacka med Jan Hedlund... Brukar vara lätt och smidigt med honom, sällan några problem...

Postat: sön 12 dec 2004, 19:22
av Gäst
O: I beg to differ... Blyg...

Postat: sön 12 dec 2004, 19:41
av David Wennberg
Jag brukar inte ha med Septon att göra. Jag har träffat Lennart ute på gig en gång, sedan har jag träffat Septongänget på LLB senast, eftersom jag var med och rev deras monter. Dock har jag diskuterat Septon några gånger med folk som brukar handla därifrån!

Efter LLB så fick vi trefemmor av Septon. Trevliga killar :wink:

Postat: mån 13 dec 2004, 16:20
av Outofphase
Det blir ingen Driverack PA den kunda bara ställa delay tid till 3.4m eller 10ms jämfört med 260 som hade 2,7 sek, annars verkade burkarna väldigt lika.

Postat: tis 14 dec 2004, 09:48
av David Wennberg
Menar du upplösningsmässigt eller maximal delaytid? :?

Postat: tis 14 dec 2004, 10:34
av Gäst
Men Dawen då... Det framgår väl ändå?

Postat: tis 14 dec 2004, 14:20
av David Wennberg
Jo, vid en andra läsning låter det rimligt, men det var en aning fnurrigt skrivet :wink:

Behöver man ofta mer delaytid än 10ms i en dsp? :?

Postat: tis 14 dec 2004, 16:42
av Outofphase
Behöver man ofta mer delaytid än 10ms i en dsp?
Det beror ofta på hur långt man skall kompensera i mitt fall över 3,4 meter, ja skall inte bara köra L R utan även kunna ha två utgångar som rena delay till bakre högtalare:D

Postat: tis 14 dec 2004, 22:32
av Hasse Queisser
Eller om man vill delaya PA't till backlinen på en scen som är djupare än 3,4 meter.