Sida 1 av 1

Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: tis 28 sep 2010, 20:02
av Niklas Elste
Utverdering Yamaha Q2031A

Ljudkvaliter (brus brum m.m.)

Byggkvalitet (pottar kontakter)

Värde

Re: Utverdering Yamaha Q2031A

Postat: tis 28 sep 2010, 20:05
av Niklas Elste

Re: Utverdering Yamaha Q2031A

Postat: tis 28 sep 2010, 20:29
av Nicke Löfgren
Har du kommit över en låda från vinden ;)

Re: Utverdering Yamaha Q2031A

Postat: tis 28 sep 2010, 20:33
av Niklas Elste
ne källaren :lol: :lol:
har hittat på ett ställe och tänkte att det skulle kunna komma till användning för lite föreningar i stan då jag tror att det mesta inte håller våran klass

Re: Utverdering Yamaha Q2031A

Postat: tis 28 sep 2010, 20:41
av Per Johanson
Bland det sämsta som byggts i EQ-väg. Någonsin.

Re: Utverdering Yamaha Q2031A

Postat: ons 29 sep 2010, 14:29
av Jocke Hammar
Per Johanson skrev:Bland det sämsta som byggts i EQ-väg. Någonsin.
+1

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: ons 29 sep 2010, 21:10
av Niklas Elste
så det är inget ni rekommenderar

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: tor 30 sep 2010, 07:20
av Marcus Sandberg
Det beror på vad ni ska använda den till. Dörr stopp så funkar den utmärkt men som Eq nä köp en BSS Opal istället. Den e bättre trots att den inte e bra.

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: tor 30 sep 2010, 10:41
av Bengt Norling
Vad är det som inte är "bra" med dom?

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: tor 30 sep 2010, 16:21
av Mikael Thieme
Det jag minns som tristast med dem, nu var det visserligen rätt många år sedan jag pillade på en, var att de brusade rätt ordentligt.

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: fre 01 okt 2010, 07:16
av Marcus Sandberg
Bengt Norling skrev:Vad är det som inte är "bra" med dom?
Brusnivån har det nämts om här pluss att telejackarna är inte balanserade. Balanseringen på XLR kontakterna kan vara skum. Har man en av de första som kom ut på marknaden så är inte XLR kontakterna balanserade utan stift 3 är jordat. Sen om man pillar på Eqn lite så stör banden väldigt mycket på många band uppåt och neråt. Det känns som att filterna är bredare än vad som står i specen.

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: fre 01 okt 2010, 17:18
av Bengt Norling
ok, har 3st i en gammal effektrack. Har inte märkt så stor skillnad mot tex dbx 3231, Klark 360.
Helt ok "budget" eq till monitor skulle jag säga iaf om man har några liggandes. Ska man till och köpa så är det kanske inte dom man tänker på först.

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: fre 01 okt 2010, 17:52
av Per Johanson
Bengt Norling skrev:ok, har 3st i en gammal effektrack. Har inte märkt så stor skillnad mot tex dbx 3231, Klark 360.
Helt ok "budget" eq till monitor skulle jag säga iaf om man har några liggandes. Ska man till och köpa så är det kanske inte dom man tänker på först.
Om du inte märker stor skillnad mot DN360 så rekommenderar jag Revaxör.

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: lör 02 okt 2010, 07:30
av Bengt Norling
Klart att 360 är bättre men q2031 gör fortfarande jobbet med ett hyfsat resultat. Kan en Porshe eller vol vo ta dig från A-B?, ibland får man trolla med det som finns.

Re: Utvärdering Yamaha Q2031A

Postat: lör 02 okt 2010, 12:18
av Per Johanson
Bengt Norling skrev:Klart att 360 är bättre men q2031 gör fortfarande jobbet med ett hyfsat resultat. Kan en Porshe eller vol vo ta dig från A-B?, ibland får man trolla med det som finns.
Jag håller inte med. Jag är i princip hellre utan eq än stoppar en sån i signalkedjan.