Sida 1 av 1
Tips på headset till trådlöst?
Postat: lör 18 nov 2006, 11:10
av Kim Toivanen
Önskar tips på headset till trådlöst... kommer förmodligen mest att användas till typ konferens/tal, men om det även funkar kanon till sång är ju bara det ett + i protokollet
Hur är Lectret's headset, som Starfelt säljer? Nån som har erfarenhet av dom?
Postat: lör 18 nov 2006, 11:26
av Carl Bergander
voice technologies är grymt bra.
intersonic har dem i sverige
Postat: lör 18 nov 2006, 13:10
av Niklas Olsson
kör voice technologies headset på allt som har med konferens att göra. låter bra och framför alllt så är dom väldigt diskreta ( inte riktigt som dpa dock)
Detta gör att vi nästan aldrig har problem att använda headset på personer som normalt inte gillar det. Just i konferensvärlden så är detta väldigt viktigt. Att trycka på någon ett akg "gym-headset" är enligt mitt tycke nästan olagligt vid en konferens... dom är ju inte astronauter

Postat: lör 18 nov 2006, 18:28
av Ian Delahorne
Shure Beta53 eller DPA.
Postat: lör 18 nov 2006, 18:43
av David Hugoson
Använder Samson AH1-QV.
Gillar det skarpt då man slipper sladdtrassel eftersom sändaren sitter på nackbågen.
Postat: sön 19 nov 2006, 00:02
av Marcus Sandberg
Det beror på vad du vill att det ska kosta. Det finns Contryman, DPA headset men vill du ha något pilligare så finns det JTS
Postat: sön 19 nov 2006, 00:19
av Christoffer Carpvik
Håller med ian, beta 53...
Postat: sön 19 nov 2006, 00:23
av Carl Bergander
jag har testat beta53 men de går sönder väldigt lätt.. ialla fall de som vi hade
Postat: sön 19 nov 2006, 00:30
av Christoffer Carpvik
Carl: Vadå går sönder? Vart?
Postat: sön 19 nov 2006, 10:27
av Marcus Sandberg
Contryman E6 e väldit bra mick tyvär lite dyr. Men den funkar väldigt bra till talare den e liten och diskret och lätt att bara hänga på ena örat.
Postat: sön 19 nov 2006, 13:23
av Johan Fälth
VT801, fruktansvärt potent headbom. Bra pris oxå...
Postat: sön 19 nov 2006, 13:48
av Kim Toivanen
Det får väll kosta nånstans mellan 2-4 tusen. VT verkar ligga rätt bra till, blir nog ett samtal till Intersonic nästa vecka.
Postat: mån 20 nov 2006, 08:38
av Mats Leijonhufvud
Kort och gott DPA
Postat: mån 20 nov 2006, 10:25
av Magnus Lindgren
Stämmer in på Mats...
Postat: mån 20 nov 2006, 10:27
av Mats Leijonhufvud
Tack, Magnus.
DPA både låter bra och är diskreta.
Postat: ons 22 nov 2006, 20:17
av Carl Bergander
Christoffer Carpvik skrev:Carl: Vadå går sönder? Vart?
lite överallt..
Postat: ons 22 nov 2006, 20:28
av Per Johanson
Tyvärr är väl inga av dom där några evighetsmaskiner, definitivt inte DPA heller. Det är en bräcklig konstruktion helt enkelt. Men av dom jag provat (VT, DPA och Countryman) föredrar jag nog fortfarande DPA om man ska ha en omni som sitter på någon slags bom och som är riktigt diskret.
Postat: mån 27 nov 2006, 08:50
av Mikael Thieme
DPA 4088 och 4066 är mina förstaval, beroende på applikation.