Shure UHF
Postat: tis 03 maj 2005, 15:15
Hallå där ute!
Vi har precis köpt in 10 system, MKII, från TTS. En vecka efter vår beställning damp i våra mailboxar ner ett "pressmeddelande" från TTS där de klargör att Shure UHF MKII kommer att tas ur produktion ett år efter de släpper det nya UHF-R. UHF-R lanserades i samband med Frankfurtmässan. Priserna på MKII är åxå dumpade med 25%.
Det nya skall inte vara kompatibelt med det gamla enligt uppgift, dock skall det kunna samköras om man konsulterar killarna på Shure i Tyskland som räknar fram en lämplig frekvensuppsättning efter kundens önskemål.
Vad är Era tankar och funderingar kring detta? Det finns ju ett relativt stort bestånd av Shure UHF (både MA/MB & MKII) i Sverige? Kommer alla att tokköpa eller vänta på det nya (som skall hamna på samma prisnivå som MKII) och investera i det?
/Dogge
Vi har precis köpt in 10 system, MKII, från TTS. En vecka efter vår beställning damp i våra mailboxar ner ett "pressmeddelande" från TTS där de klargör att Shure UHF MKII kommer att tas ur produktion ett år efter de släpper det nya UHF-R. UHF-R lanserades i samband med Frankfurtmässan. Priserna på MKII är åxå dumpade med 25%.
Det nya skall inte vara kompatibelt med det gamla enligt uppgift, dock skall det kunna samköras om man konsulterar killarna på Shure i Tyskland som räknar fram en lämplig frekvensuppsättning efter kundens önskemål.
Vad är Era tankar och funderingar kring detta? Det finns ju ett relativt stort bestånd av Shure UHF (både MA/MB & MKII) i Sverige? Kommer alla att tokköpa eller vänta på det nya (som skall hamna på samma prisnivå som MKII) och investera i det?
/Dogge