Jag funderar på att köpa in stormembransmicar för att komplettera mina SM81.
tänkte ha som alternativ till akustiska instrument overhead ibland.
de micar jag kollar på är akg 414 och a-t 4050.
nåt annat förslag?
jag hittade AKG c214, som verkar vara en variant av C414 med bara kardoidläge och är ungefär hälften så dyra.
finns det nåt som talar mot att köpa såna istället? känns som att jag ändå skulle ha dem i cardoidläge 99% av tiden.
stormembranare?
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
stormembranare?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Re: stormembranare?
AKG C214 är en 414 med bara en kapsel, så vill du bara ha cardioid så är det ett utmärkt förslag.
AT4050 har jag inte testat så mycket att jag känner att jag kan uttala mig, men C414 är en av mina favoriter när det gäller stormembranare. Ett mycket bra köp.
AT4050 har jag inte testat så mycket att jag känner att jag kan uttala mig, men C414 är en av mina favoriter när det gäller stormembranare. Ett mycket bra köp.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Re: stormembranare?
Redan Studio Projects B1 gör lycka. Till en tusenlapp per styck. Kinakonding. Låter tyskt. Bra på 4tolvor och annat märkligt.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.