Vad har ni för erfarenheter? Hur låter den? Batteritider? Hur långt räcker sändaren?
Hade tänkt använda till tal och antagligen lite sång.
Låt era erfarenheter sprudla!
trådlös beta-58
- Björn Lundin
- PAR-30

- Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Med vilket trådlöst? PG? PGX? SLX? ULX? UC? UHF-R?
Våra UC har lite problem med intermod när mottagarna är på monitorplatsen, relaterat till antenndistron. De har även en tendens att dista i kapseln/gainsteget i sändaren när man kör hiphop eller andra starka sångare genom dem.
Våra UC har lite problem med intermod när mottagarna är på monitorplatsen, relaterat till antenndistron. De har även en tendens att dista i kapseln/gainsteget i sändaren när man kör hiphop eller andra starka sångare genom dem.
"This is the updated input list"
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jag har en trådlös Beta-58 i T-UHF serigen. funkar aldeles utmärkt den har en bateritid med ett GP superalkaline på ca 11 timmar. Den använder ett 9V batteri. Bra ljud till tal men framföralt till sång. Räckvidden varierar från lokal till lokal men även ute och även hur man plaserar antenerna. enligt specen så står det 100m fri sikt men jag vill begränsa det till 50 max 80 meter. Distrotionen är låg de gångerna den har distat så har jag gainat fel. Lite brusig vid för låg gain.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64