Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
En simhall vill ha trådlöst headset för att kommentera simtävlingar mm.
Jag vill sätta antennerna till mottagarenheten ute i simhallen och dra BNC kablar från dessa in till mottagaren som jag tänker montera i "badhytten" där den är skyddad mot klor/fukt/värme.
Min fråga är kan man sätta tex 20 m långa kablar mellan antennerna och mottagaren utan att tappa allt för mycket signal? Funkar detta?
Med vänlig hälsning
Henrik Kjellman
Arvika
Vad skall du med en luftvärnsstrålkastare till ? - Dummaste frågan jag någonsin fått !
Du måste antingen ha en aktiv antenn (de har en inbyggd förstärkare ) eller sätta inline-förstärkare för att kompensera kabelförlusten...
räkna ut förlusten i kabeln/längden och förstärk signalen lika mycket....
Anders
Vad jag förstått ska man använda 1/2 vågsantenner när man har antennerna monterade en bit bort från mottagaren. Om man köper en mottagare så brukar det sitta korta 1/4 vågs antenner på denna.
Är det bara att skaffa 1/2 vågs antenner som stämmer med frekvensen om man vill montera den en bit bort?
(Och komplettera med förstärkare för att kompensera för kabel längden).
Med vänlig hälsning
Henrik Kjellman
Vad skall du med en luftvärnsstrålkastare till ? - Dummaste frågan jag någonsin fått !
ju större anten desto mer signal in i kabeln ja
den spadar har en viss riktningsverkan dom är normalt sett logperjodiska antenner
sen kan du ju alltid klämma dit en yagi eller liknande men då börjar det bli opraktiskt då riktningen blir snävare