Sida 1 av 1

Gratefull dead 1970

Postat: lör 18 feb 2012, 18:15
av Daniel Andreasson
Måste bara delge denna fantastiska bild ifrån 70-talet. Pa:t är ju fantastiskt. Uppdelat så att varje instrument har sin egen stack:) läste nånstans att Dave rat har gjort liknande gig där han hängt en egen array bara för sång:)

http://www.audioheritage.org/images/jbl ... ateful.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Gratefull dead 1970

Postat: lör 18 feb 2012, 18:57
av Niklas Elste
jo bose har ju snott den högtalar designen på senare år

Re: Gratefull dead 1970

Postat: lör 18 feb 2012, 19:00
av Daniel Andreasson
Faktiskt.

Re: Gratefull dead 1970

Postat: lör 18 feb 2012, 19:04
av Niklas Elste
undrar vilka effekter ni talar om dt är många element

Re: Gratefull dead 1970

Postat: sön 19 feb 2012, 19:30
av David Klämberg
Är det kalas så är det...

Re: Gratefull dead 1970

Postat: ons 22 feb 2012, 08:45
av Johan Fälth
Daniel Andreasson skrev:Måste bara delge denna fantastiska bild ifrån 70-talet. Pa:t är ju fantastiskt. Uppdelat så att varje instrument har sin egen stack:) läste nånstans att Dave rat har gjort liknande gig där han hängt en egen array bara för sång:)

http://www.audioheritage.org/images/jbl ... ateful.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var väl på nån RHCP turné som han hängde dubbla V-Dosc Häng. En för kompet och en för Vokal.

Re: Gratefull dead 1970

Postat: tis 06 mar 2012, 10:51
av Ian Delahorne
Nästan. Det var uppdelat på bass, gitarr och pukor på yttre häng och sång, kick, virvel på inre.

Re: Gratefull dead 1970

Postat: ons 07 mar 2012, 13:18
av Henrik Elamson
PA:t på bilden är vad som kallades för "Wall of Sound".

http://en.wikipedia.org/wiki/Wall_of_Sound_(Grateful_Dead" onclick="window.open(this.href);return false;)
http://www.dozin.com/wallofsound/" onclick="window.open(this.href);return false;

Legender som Dan Healy, Don Pearson och John Meyer var inblandade.

Läs gärna Dave Rats blogg om hans erfarenheter runt parallella system, glöm inte U2 heller som praktiserade den lösningen i 360 grader dessutom...