Jag är heligt förb…. (biljetter som säljs till överpriser)

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Magnus Stridsberg
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Jag är heligt förb…. (biljetter som säljs till överpriser)

Inlägg av Magnus Stridsberg »

Som de flesta säkert känner till så spelar Roger Waters på Parken i Köpenhamn den 7:e maj. Förköpsbiljetter släpptes i onsdags. Då hade vi strömavbrott, så jag missade dem. :-(
Ordinarie biljetter släpptes klockan 10:00 idag. Jag var inloggad ca 10 sekunder (!) efter, men då var samtliga biljetter slutsålda!!! Nu finns det ett fåtal biljetter att tillgå, men vem vill sitta 140 meter från scenen?
I samma sekund som biljetterna släpptes så fanns det alternativa företag på nätet som sålde biljetter mellan 50 och 400% dyrare än ordinarie pris.
Hur kan stat och bransch tillåta att dessa snyltare och ockrare får fortsätta. De tillför absolut ingenting till någon mer än sig själva. I gengäld saboterar de för alla som är intresserad av någon form av populär underhållning, vare sig det rör sig om musik, teater eller idrott.
Vad kan man göra, bortsett från att sitta och muttra i sin kammare?
Magnus - www.lightshow.se
Samlare av gamla ljuseffekter

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Re: Jag är heligt förb….

Inlägg av Hasse Queisser »

Det kallas marknadsekonomi. Tillgång och efterfrågan. Om alla hade lite kurage och vägrade köpa biljetter för "överpriser" så skulle det inte finnas någon marknad för det, men så länge folk tycker det är värt pengarna så kan de ta dessa priser. Du prioriterar tydligen annorlunda.

Man må tycka vad man vill om fenomenet, men det är så marknadsekonomin fungerar.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar