Sida 1 av 1

Webkamera

Postat: tor 09 apr 2015, 12:02
av Krister Uddén
Hej.

Vill kunna se föreställningen när jag är scentekniker.
Har tidigare testat med en trådlös backkamera, som fungerade sådär...

Nu undrar jag om någon av er kört Webkamera för att visa föreställning i foajé eller loger?
Blir krångligt att dra videokabel då det är en tillfälligt sak till en produktion.
Finns tillgång till nätverk i huset.
De flesta webkameror verkar ha vidvinkel, jag ska montera kameran ca 20 meter från scenen.
Då blir det ju inte så mycket scen på bilden.


Tips?
tack!

Webkamera

Postat: tor 09 apr 2015, 12:29
av Fredrik Thörn
GoPro?

Då kan du till o med kolla direkt i GoPro appen i telefon eller padda över bluetooth eller wifi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Webkamera

Postat: tor 09 apr 2015, 13:25
av Jacob Henriksen
Förra sommaren testade vi nån WiFi variant på jobbet när vi blåste fiber. Då kunde man stå vid skåpet och blåsa och se på en iPad när man var framme vid kåken 300m bort. Dock var det några sekunders delay så man hann blåsa ut några meter för mycket, haha. :)

Bild

Re: Webkamera

Postat: tor 09 apr 2015, 18:45
av Niklas Elste
vill du ha billig kamera så köpte jag en goprokopia med inbyggt wifi för 499 på ica funkar rätt bra faktiskt

kan se mo jag kan ta några bilder från datorn i kväll när det är lite mörkare

så får du se hur den ter sig i mörkret

Re: Webkamera

Postat: tor 09 apr 2015, 19:02
av Jonas Larsson
En lite seriösare övervakningskamera med justerbar zoomlins och nätverksanslutning borde kunna lösa det. Frågan är vad det får kosta. Gopro och liknande har ju en väldigt wide/fish eye lins och är kanske inte så lämpligt på 20 m.

Webkamera

Postat: tor 09 apr 2015, 19:12
av Fredrik Thörn
Ställer man om Gopro'n på narrow funkar det rätt bra på de avstånden vi diskuterar, ska se om jag kan ordna några bilder


Skickat från min iPhone med Tapatalk