Meledålders par från USA + prästänka från Houston
Postat: sön 27 feb 2005, 16:53
Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten 20 år tidigare. Mannen hade längre ledighet och åkte ner en dag iförväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade dator, och han beslutade sig för att skicka ett mail till hustrun. Han missade en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston,som just kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det hade kommit e-mail med kondoleanser från släkt och vänner. Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till min älskade hustru. Jag har kommit fram. Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig De har datorer här numera, och man tillåts skicka mail till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig.
