Thomann
- Olle Högberg
- PAR-30

- Kontakt:
Svenska kedjor är ju inte så förtjusta i Thomann, av naturliga skäl. Jag som kund har ju ganska bra prutmån när jag alltid kan hävda att "jag kan ju köpa samma prylar för xxx kronor inkl frakt från Tyskland", och visa handlaren utskrifter från nätet som bevis. Några hundralappar extra kan det ofta vara värt att handla dyra prylar lokalt, men börjar vi prata tusenlappar så kan dom glömma dealen.
Det är ju purchasing power som gäller för grossister, brutal globalisering. Pratade dock med en kille på Musikbörsen idag som sade att de i dagarna gjort en fusion och nu är världens 6:e största inköpare av musikprylar, så inom kort har vi kanske Thomann-priser i Sverige också?
*Hoppas*
Det är ju purchasing power som gäller för grossister, brutal globalisering. Pratade dock med en kille på Musikbörsen idag som sade att de i dagarna gjort en fusion och nu är världens 6:e största inköpare av musikprylar, så inom kort har vi kanske Thomann-priser i Sverige också?
*Hoppas*
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
- Anders Herbertzon
- PAR-20

- Presentation: http://krafty.se
http://highvoltagedesigns.se - Ort: Rättvik
-
Tobias Norrfors
- PAR-46

- Leif Baltazars
- PAR-64

- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Kontakt:
Du får papperskvitto med varorna + att det ligger kopior på alla dina köp på din kundsida hos Thomann. Det är bara att logga in och printa ut.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
- Daniel Andreasson
- PAR-36

- Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Jag har precis beställt för första gången, beställde 1okt. tänkte att eftersom giget var 25oktober och varan fanns i lager så jag tänkte lugnt, men det har fortfarande inte kommit någon försändelse. suck.
nu har dom skrivit att den är skickad i alla fall.
så mina erfarenheter är att man inte ska lita på dom när det gäller leveranstider.
//
daniel
nu har dom skrivit att den är skickad i alla fall.
så mina erfarenheter är att man inte ska lita på dom när det gäller leveranstider.
//
daniel
-
David Hugoson
- PAR-20

- Presentation: Bedriva Danza med inriktning Ljud, Ljud, Dans och Event.
- Kontakt:
-
Tobias Norrfors
- PAR-46

Min erfarenhet är att de varit rätt kassa på att tillhandahålla kolli-nr. På deras hemsida stod det att produkterna var skickade och att de kommit fram till min stad, men inte med vilken leverantör. Jag gick flera dagar här hemma och väntade på att ngn skulle leverera eller att det skulle dyka upp ett avi. Skickade mail och försökte ringa till Thomann, men utan att få ngt egentligt svar. Tillslut blev jag riktigt förbannad och då suckade Thomannkillen och sa "jaja, jag ska kolla upp det". En timme senare hade de letat fram mitt paket och kunde leverera det.
Så, vad lärde jag mig av det? Att ha god marginal mellan beställning och användningsdatum.
Så, vad lärde jag mig av det? Att ha god marginal mellan beställning och användningsdatum.
Birdstreet Production
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
-
Tobias Norrfors
- PAR-46

-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
- Jonas Lundin
- PAR-30

-
David Hugoson
- PAR-20

- Kontakt:
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Ahhhhrggg! Man blir bara galen på Ånge! Tänk om de kunde skicka allt dirket istället för att låta det ta helg i Ånge några dagar.Tobias Norrfors skrev:Man får komma ihåg att jag bor norr om Dalälven också, norr om Sveriges svarta hål...Ånge. Jag sitter just nu och väntar på ett trevligt paket från Pioneer, men självklart har det fastnat i Ånge. Som vanligt.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
-
Per Johanson
- PAR-64

Eh, det beror väl ändå på transportvillkoren (vilka oftast är avtalade)? Om så ej är fallet kan i och för sig köplagen bli tillämplig.David Hugoson skrev:Det är avsändaren som står risken under leveransen. Står i köplagen.
Samt att det oftast är försäkrat hos fraktföretaget.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
David Hugoson
- PAR-20

- Kontakt:
Ja, i och för sig. Dock för privatkonsumenter så gäller konsumentköplagen och där kan man inte försämra för en kund genom avtal, så där blir säljaren ansvarig för transporten.Per Johanson skrev: Eh, det beror väl ändå på transportvillkoren (vilka oftast är avtalade)? Om så ej är fallet kan i och för sig köplagen bli tillämplig.
-
Tobias Norrfors
- PAR-46