ang. biljett bokning

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

ang. biljett bokning

Inlägg av Anders Alavik »

Just nu är jag bitter så ni får ha min förståelse...

Känner mest att jag vill skriva av mig och ventilera mina åsikter...

Hur som helst så hade jag nog som många andra idag planerat att köpa biljetter till Melodifestivalen. Min tanke var att handla till finalen i globen..

Sagt och gjort så har jag tillbringat 30 min framför ticnet i köer och väntat och väl framme så är dom självklart slut...

Visst det är som det är och alla vill åt dom...

Men det som stör mig mest är när man nu sedan går in på blocket då poppar det upp annonser får företag som påstår sig vara seriösa..

"Vi är ett seriöst aktiebolag med F-skattsedel. "

visst detta är helt lagligt men att sälja biljetter som för 30 min kostade 645kr för 2000kr... det är sjukt... marknaden är ju som den är...

Varför görs det inte mer åt sådant här?

jaja nu har jag gnällt av mig... Får väll hoppas på det bästa och att det dyker upp två biljetter på annat lämpligt sätt...

ha det gott!
// Alavik

---------------------------------------
www.bogal.se

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Tobias Norrfors »

Jag håller med dig fullständigt! Samtidigt är det marknaden som styr priset...
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Christine Carlsson
Rookie
Rookie
Presentation: Läst Kreativ ljusdesign för scen och event på Boomtown

Inlägg av Christine Carlsson »

Håller också med! Hade ju inte varit helt fel att få se Metallica eller AC/DC men det är ju bara att glömma :(

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Stor efterfrågan + liten tillgång = jäkligt höga priser, tyvärr.

Ticnet och liknande företag försöker ju motverka den här marknaden nu genom att sälja färre biljetter på samma gång, skriva namn på dom och kräva att den som står som köpare på biljetten är med när man går in. Så man ska definitivt inte köpa biljetter i andra hand idag utan att ha bra koll på hur det ser ut med biljetterna till ett visst arrangemang. Vet folk som gett 2000:-/biljett för att sen inte komma in för det stog köparens namn på biljetten och dom hade köpt biljetterna i andra hand.

Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Jakob Carlsson skrev:Stor efterfrågan + liten tillgång = jäkligt höga priser, tyvärr.

Ticnet och liknande företag försöker ju motverka den här marknaden nu genom att sälja färre biljetter på samma gång, skriva namn på dom och kräva att den som står som köpare på biljetten är med när man går in. Så man ska definitivt inte köpa biljetter i andra hand idag utan att ha bra koll på hur det ser ut med biljetterna till ett visst arrangemang. Vet folk som gett 2000:-/biljett för att sen inte komma in för det stog köparens namn på biljetten och dom hade köpt biljetterna i andra hand.
hade dom ansträngt sig så hade snart varenda sådant här företag dött ut...

Jag hade gärna betalat 100kr med om det skulle krävas för att dom skall stå och kolla leg och jämföra med biljetterna.. problemet är ju att det inte gör sådana koller och då kan "bedragarna" leva på det..

Ja jag är fortfarande bitter :p

Vi får hoppas att den senaste tidens diskussioner gör att det händer nått.. dom har ju iallafall börjat reagera...
// Alavik

www.bogal.se

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Bitter? Över att du slipper se Karaoke-SM finalen live? Eller ja, live och live...

Gå på en konsert med en artist som vill berätta något för dig istället, som påverkar ditt sätt att betrakta omvärlden och som gör att du vill skratta eller gråta. Och då menar jag inte åt artisten eller eländet.

Produktionen kan med största sannolikhet med större framgång avnjutas framför dumburken! Den är ju av världsklass!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Rikard Åberg
PAR-30
PAR-30
Presentation: Ljudtekniker både FOH och monitor.
Jag föredrar att jobba med Allen & Heat
I-live, Qu och Gld
men har även erfarenhet av:
Yamaha Ls9, M7cl, CL och QL
Soundcraft Si och Vi
Midas Pro1 och M32
Behringer X32, Mackie TT24, Presonus

Certifierad L-Acoustics:
System Fundamentals level 1,
K2 system level 1
VCLS Design optimization level 2

Inlägg av Rikard Åberg »

Christine Carlsson skrev:Håller också med! Hade ju inte varit helt fel att få se Metallica eller AC/DC men det är ju bara att glömma :(

tja fast biljetter till ac/dc kunde man ju köpa flera dagar efter biljettsläpp från ac/dc:s hemsida om man är medlem i fancluben.

Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

nu råkar det vara så att jag gillar melodifestivalen och tycker det vore kul att se den live.. även om den är bättre på tv....

så därför tänker jag vara bitter.... :P
// Alavik

www.bogal.se

Oskar Johansson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Oskar Johansson »

Vill minnas att ticnets användarvillkor förbjuder vidareförsäljning till högre pris än inköpspris så.. Som jag uppfattat det så ryker de biljetter som dyker upp på blocket så snart ticnet fått nys om det. De "seriösa" företagen är det dock svårare att komma åt..

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Kan man sälja personliga flygbiljetter över hela världen så borde det funka att sälja personliga biljetter på konserter också...
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Christine Carlsson
Rookie
Rookie
Presentation: Läst Kreativ ljusdesign för scen och event på Boomtown

Inlägg av Christine Carlsson »

Rickard: Jättebra för dem som är medlemmar i fancluben, tyvärr så är ju inte jag det :P Hade jag varit med i alla fanclubar för band jag gillade hade jag behövt vara miljonär ;) Och det är jag tyvärr inte :)

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Tobias Norrfors »

Christine Carlsson skrev:Och det är jag tyvärr inte :)
"Inte ännu"...måste du ju tillägga :)
Birdstreet Production

Niklas Berggren
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Niklas Berggren »

Jag lyckades tack och lov få mig en biljett till AC/DC.

Skriv svar