Jonas Arvidsson skrev:
Ctrl-room out -> main in på hörlursförstärkaren. Sen skickar jag (det är just här jag är tveksam med signalnivåer!) från headphone out på en av hörlursförstärkar-kanalerna till ingångarna på mitt IEM-sändaren. Som "kapell-mästare" passar det mig fint att höra helheten.
Basisten får precis samma lyssning. Känner han för att höra lite mer bas så finns det en aux-in på varje hörlursförstärkar-kanal, som kan mixas in med signalen från main-in.
Sångare brukar ju vara lite känsligare, så jag tänkte förära honom en egen lyssning från mixern. Han får aux 1 in på aux-in på sin hörlursförstärkar-kanal. Denna kanals headphone out kopplas till sångarens IEM-sändaren. Han kan då välja att blanda sin aux-lyssning från mixern med main-out från mixern, eller köra enbart på aux-lyssningen från mixern.
Trummisen får ett liknande upplägg som sångaren, han får aux2-lyssning till sin hörlursförstärkar-kanal, som sen kopplas vidare till en liten 6-kanalsmixer. Detta eftersom vi kör en del låtar med klick, så förutom sin lyssning så är även klicket inkopplat på en kanal på trummisens lilla mixer. Så kan han ställa sin lyssning lite hur han vill, och även välja att panorera klicket.
Vad är det för monitor system? Stereo eller Mono?
Om ni nöjer er med MONO lyssning kan du ju mixa in klick direkt i beltpacket.
CTRL ROOM till keybord och Bas
AUX 1 till Sångare
AUX 2 till Trummor (klick direkt in i sändaren)
Men som tidigare skrivigt, BYT MIXER
Finns budget för Trådlösa IEM, kanske dags att tänka om.
Antar att trummor och keybord spelarna inte rör sig så mycket på scenen?
Kör trådbunden lyssning till dessa, köp ny mixer för överblivna pengar.
Så slipper du två frekvenser till att vara orolig för.