Behringer iNuke?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: ........................................

Behringer iNuke?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Någon som testat Behringers nya iNuke-slutsteg?

De väger nästan inget, kostar nästan inget men har höga effektangivelser.
Programvaran för de varianter som har inbyggd DSP ser ganska överskådlig ut.

Stämmer hela kalaset med verkligheten eller är det en flopp?

Användarvisningsbild
Lars-Erik Backman
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Behringer iNuke?

Inlägg av Lars-Erik Backman »

Det blir väl en svamp om man överbelastar dom ;-)

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: ........................................

Re: Behringer iNuke?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Tack för svaret Lars-Erik, hade väl hoppats på något lite mer konkret om funktion och ljud, men det kan ju vara bra att veta om man blir sugen på att spränga något :D

Daniel Regnér
PAR-20
PAR-20
Presentation: glad amatör med ett förflutet(?) som L&L-pysslare på studentnation

Inlägg av Daniel Regnér »

Jag har sett Behringers EP1500 steg hos "hifi-nördar" så nånting måste de ju gjort rätt på DE stegen. Vi har 2 st som driver vårt lilla dansgolv och de har hållit ihop hittills.

Hur de nya är har jag dock inte upplevt än eftersom jag av nån anledning håller mig borta från Behringer om jag har möjlighet. (kan vara att de har lite knepiga lösningar med, tex en tokblå LED på tex Zenyx-mixern som man blir bländad av..)

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Mattias Carlsson »

Någon som testa dessa än?

4000 kr för ett steg som lämna 2*3000 watt rms låter lite misstänksamt:p

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Kontakt:

Inlägg av Svante Gustafsson »

Lite snabba google översättningar från tyska:

Lätt med smärre begränsningar

Varning:. För priset helt enkelt sensationellt . som det är i Effektdata thomann absoluta toppvärden nås i verkligheten till 2x 4 ohm ca 1800W per kanal kan komma över lätt med tanke på pris och vikt Ändå ger den iNuke 6000 ohm på vår HD-BB Subs utmärkt prestanda med massor av sparkar -. ljudmässigt du verkligen inte kan klaga arbetar i thomann basen , har förstärkaren ett problem, men i mitten, höga belastningsimpedanser av 8 eller 16 ohm (15 ohm Saturnus i Två-vägs aktivt läge). Här levererar iNuke grund av dess utgång krets har en hård, otrevlig ljud, vilket omedelbart gör att du uppgraderar till klass AB ett igen - thomann trots tyngden. DSP avsnitt är mycket bekvämt, även om du kanske missar några saker här för fristående drift. en RMS begränsare som skulle varit bra, skulle även en finare uppdelning av de justerbara frekvenser och filter kvalitet och tillgänglighet av smalbandiga motståndarna filter vara mycket önskvärt för att thomann till fullo utnyttja potentialen hos en effektförstärkare med integrerad DSP kan. fortfarande saknas länk utgångar till flera förstärkare att verka parallellt. Eluttaget är inte alls! Här vore Powercon en mer än hållbart alternativ, särskilt som iNuke kommer att suga upp mycket mer än den tillåtna nivån för IEC-kontakter thomann 10A rms från nätverket under full belastning. Exklusive skruvterminaler för utgångar du kan leva ändå, trevligt det skulle ha varit ändå - samt en nätverksport i stället . Endast USB Mycket användbart och praktiskt, men är redan kända från DCX2496 Dynamic EQ, vilket i hög grad förenklar livet thomann med oregerliga högtalare. Allt som allt: Till priset av allt detta gnäll är på en hög nivå. Det finns dock kritik som skriker för en framtida serie avhjälpande :-)
Sebastian Z. på 14/01/2013

Top Booster!

På prestanda och kvalitet på förstärkaren kan inte klandras, trots låg vikt. Fläkten är thomann inte precis tyst som är mycket lätt att drunkna i prestanda. Inställningen i programmet (tyvärr endast Swe) gör en crossover onödigt. För priset denna förstärkare är redan en stjäla. Jag kan bara rekommendera det!

197 Michael W. den 05/08/2012
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Skriv svar